Com ha anat la setmana ?Ja en tenim una més al sac. Desitgem que seguiu amb ànims !
Aquí us deixem la proposta d’activitats per aquesta setmana !
Seguiu cuidant-vos molt.
L’equip de mestres.
CATALÀ
Aquesta setmana us deixem una activitat perquè treballeu la puntuació dels textos, on veiem que necessiteu una mica més pràctica.
CASTELLÀ
Os acordáis que en cuarto hicimos una oda, este tipo de poemas que exagera y alaba a un objeto, cosa, persona o animal. Nosotros conocimos la oda a mis calcetines de Pablo Neruda .
Aquí tienes dos ejemplos. Ahora tendrás que hacer tu una Oda del objeto, persona, animal que tú quieras. Buen trabajo!!! Recuerda enviarlo a tu tutora.
ENGLISH
There are sports that we PLAY, others that we DO and some that we GO.
Watch the video and you will discover when we use PLAY – DO or GO.
Do you understand the difference? Now you can practise
Remember to clik on “Finish”, then write your name and surname, and click on “Send”.
Now, let’s see how we talk about what sports we like or we don’t like.
Now, let’s see how we talk about what sports we like or we don’t like.
Read about these four children and then write a text about you telling what sports you like / don’t like, what sports you practise, the days you practise them.... You can also write about other people in your family.
Remeber, after the verbs “like, love or hate”, we write the next verb with –ing.
I like playing golf. I love cycling. He hates doing gymnastics.
MATEMÀTIQUES
Hola nois i noies. Primer de tot agrair i felicitar-vos a tots i a totes les companyes de 5è que heu participat en el blog plantejant als companys preguntes i reptes sobre com trobar la fracció d’un nombre.
Molt bé, tots els que heu publicat algun comentari. I convidem a la resta , a que aquesta setmana us animeu a fer-ho.
Després del repte de fa dues setmanes,
Aquí us deixem el repte per aquesta . Coneixeu qui era en Kaprekar ?
Ara ja en saps alguna cosa més sobre aquest personatge.
Investigueu-ne més i expliqueu als vostres companys qui era.
Busqueu la foto del personatge real, enganxeu-la en un document de word, i sota escriviu un petit text explicant alguna informació més sobre ell.
Aquí us deixem una pàgina on podeu practicar I representar fraccions.
http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html
1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
2n: Clicar a "Problemas con fracciones"
http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html
1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
2n: Clicar a "Problemas con fracciones"
Després feu les situacions-problemes sobre fraccions que trobareu a partir del mateix enllaç. Heu d'anar clicant a la fletxa que trobareu a la cantonada de baix a la dreta, i us anirant apareixent les pàgines amb els diferents problemes.
Si teniu alguna pregunta sobre com funciona l’activitat , pregunteu-la en el blog.
Escolliu un dels 20 problemes que més us han agradat i el plantegeu als companys en el blog a veure si ells i elles també l’han sabut resoldre.
Si veieu que ja està publicat per un altre company, escolliu-ne un altre.
MEDI SOCIAL
Com ja vau escoltar al vídeo de la setmana passada, els ibers tenien un tipus d’escriptura que feien servir sobre molts tipus de suport.
Actualment es coneixen més de 2000 textos escrits en signari ibèric en tota mena de suports: pedra, coure, plom, ceràmica gravada i pintada.
Això ens indica que era una escriptura ben coneguda que gaudia de prestigi i que tenia múltiples usos socials.
A Catalunya se n’han trobat vestigis d’aquesta ,com per exemple a Santa Perpètua de la Moguda.
Aquí us deixem UNA PISTA
Sabeu de què es tracta ?
AQUEST ÉS EL REPTE !
Investigueu i busqueu quins rastres de l’escriptura ibera s’ha trobat allà i amb ajuda de la pista averigüeu de quin troballa exactament es tracta.
A la resposta ha d’indicar el seu nom ,el lloc on és actualment., de quina data és, on va ser trobada i què significa el que hi ha escrit sobre d’ella.
Envieu-nos les respostes juntament amb una fotografia qualsevol que trobeu en internet d’aquesta peça que surt a la PISTA. Si teniu dubtes escriviu-los al blog.
L‘escriptura IBERA
És una escriptura ben estranya, hi ha signes que representen lletres, vocals i consonants, i signes que representen síl·labes. La podem llegir, però no la podem entendre. Vols aprendre a parlar iber?
Aquí us deixem aquesta mena d’alfabet amb les equivalències al nostre, que els antropólegs i les antropòlogues han estudiat. Prova de trobar els signes equivalents o semblants per escriure el teu nom o el més semblant. Si el teu nom no fos possible prova d’escriure alguna paraula que t’agradi i que sí ho sigui o inventat un nom IBER adaptat QUE T’AGRADI per tu.
MEDI NATURAL
Encara no hem rebut les tasques de la setmana passada, deixem una setmana més perquè entengueu aquesta tasca. Bona feina.
PLÀSTICA
Continuem amb les fotos. Aquesta setmana el repte és fer una foto però que tingui un efecte. Mireu aquest exemples:
Aquest són només uns exemples, fes l’efecte que més t’agradi, hauràs d’utilitzar la teva imaginació.
EDUCACIÓ FÍSICA
Aquesta setmana farem una activitat d’orientació. Recordeu que vau treballar els pro-bots, oi? Doncs ara us toca a vosaltres de fer de programadors , només que no tenim pro-bot i haurem de demanar algú de la família que ho faci. Perquè el joc tingui més sentit el que fa de robot haurà d’anar amb els ulls tapats i els braços estesos cap endavant per evitar topar amb qualsevol objecte.
El primer que haureu de fer és explicar com donareu les ordres perquè es desplaci el robot (el pare, mare, germà/na…) Per fer-ho us col.locareu a l’esquena del “robot” i ell/a haurà de mirar endavant seguint les següents ordres (sobretot, les ordres només es donaran amb els cops de mà, mai parlant!!!)
1. per anar endavant → li donarem un toc suau al mig de l’esquena (just sota el coll entre les dues espatlles)
2. per parar → li tocarem les espatlles amb les dues mans al mateix moment (la mà esquerra l’espatlla esquerra i amb la dreta l’espatlla dreta).
3. per anar a la dreta → li donarem tocs suaus sobre l’espatlla dreta
4. per anar a l’esquerra → li donarem tocs suaus sobre l’espatlla esquerra.
Un cop explicades, haureu de demanar que es tapi els ulls i amagareu un objecte en algun lloc de la casa (abans però l’haurà de veure per saber què haurà de buscar). Quan comenci el joc haureu de donar primer les ordres i després, quan li dieu “GO”, el robot haurà d’executar les ordres que li hagueu dit. No doneu ordre molt llargues, si veieu que no arriba torneu-li a donar una altre grup d’ordres i així fins que arribi a l’objecte amagat. Quan l’hagi trobat serà el moment de canviar els papers: ara vosaltres fareu de pro-bot i els pare o mare faran de programador. Aneu amb compte i aneu a poc a poc perquè podeu topar amb els obstacles de casa!
MÚSICA:
Primer de tot dir-vos que m’han encantat les vostres creacions musicals. Gràcies per compartir-les, m’ha encantat veure-us i escoltar-vos.
Aquesta setmana us en proposo un altre mes creatiu.
Què us semblaria crear un instrument de percussió casolà? El material que necessiteu és:
- Gots o ampolles de vidre.
- Una cullera.
- Aigua.
- Molta creativitat i ganes de passar-ho bé!
Endavant vídeo!
AL VÍDEO DIC QUE HAN DE SER TOTS ELS GOTS DE LA MATEIXA MIDA PERÒ NO CAL! EL QUE ÉS IMPORTANT ÉS EL VOLUM D’AIGUA QUE HI POSEU!
Hola!!!
ResponEliminaA mi no hem va lo de Catala!!!
Hola Zakaria
EliminaA veure, prova copiant l'enllaç:
https://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell3/05csa/jclic.js/index.html
Després et demanarà que permetis que s'instal·li el programa del Flash ( que es necessita per descarregar les activitats Clic).
Et sortirà al mig com una peça de puzzle i l'has de clicar allà.
Demà ens dius si has pogut entrar-hi.
Rosa Maria
Si!!!
EliminaJa he pogut fero, hu vaig fer ahir!!!
Gracies!!!
Hola !!
ResponEliminaNo em deixa entrar en la segona pagina web em diu que tinc que obtendre flash
Perdoneu era la paggina de matematiques
EliminaHola Harroun a mi tambe no em deixa entrar pero la Rosa a dit amb un altre navegador si funciona però no se quin es?
EliminaUriel:(
Hola Uriel crec que es el motzilla ho he provat i m'ha posat el mateix que en el chrome.
EliminaHola bona tarda. No podem entrar a cap dels dos enllaços de matemàtiques. Només es pot accedir al vídeo de Kaprekar. Busquem la pàgina original i ens porta a ntic.educacion.es (instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado).. Però hi ha massa informació. Sóc Begoña, la mare de Maria Rodríguez de 5è A.
ResponEliminaHola Maria, Hola Begoña
ResponEliminaHe provat clicant al blog i el primer enllaç sí que se m’obre bé.
La setmana passada també ens ho vam trobar amb algun dels vídeos de les fraccions equivalents. No entenc per què a vegades ens passa això ;(
Us deixo aquí directament els enllaços. A veure si així us funciona.
Activitat 1 ( Per practicar i representar fraccions d'un nombre.)
http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html
1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
2n: Clicar a "Problemas con fracciones"
Activitat 2 ( Resolució de problemes amb la fracció d’un nombre. )
És la continuació de l'activitat anterior ( la trobareu si cliqueu a pantalla següent de l'activitat 1 )
Espero que així pugueu entrar. ;)
Ja ens direu com resulta !
Salutacions.
Rosa Maria.
Bon dia Rosa Maria!!
ResponEliminaCom molt bé dius, no és un problema del link del vídeo, és un problema de l'explorador. Amb el Chrome no es pot obrir, però amb el Mozilla sí. No havia pensat en aquesta possibilitat fins ara!!!
Moltes gràcies i disculpa.
Gràcies per la resposta.
EliminaA veure si la resta de companys també ho poden provar des del Mozilla o des d'un altre navegador.
Rosa Maria
Hola soy Erik Santiago es imposible realizar el trabajo de catalán
ResponEliminaErik et torno a posar aquí l'enllaç i el copies. A veure si així pots entrar. Segurament que quan entres et demana permís per descarregar el Flash ( que és un programa necessari ).
Eliminahttps://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell3/05csa/jclic.js/index.html
A veure si hi ha sort.
Ja ens dius.
Hola!!! dolors
ResponEliminaNo hem deixa lo de el enllaç!!!
Hello Zakaria!
EliminaProva a copiar l'enllaç i enganxar-ho a la barra de google, a veure si et funciona. Per cert m'ha encantat el teu ppt.
Hola!!!
ResponEliminaJO no he entes lo de mates.
Hala.
EliminaMires el vídeo sobre el repte d'en Kaprekar. I quan acabis intentes averiguar el repte que et proposa.
Després d'anar provant, quan ho trobis ens envies l'explicació, els esquemes o operacions que has fet per resoldre el repte.
A més a més,
Busqueu la foto de qui era realment en Kaprekar, l' enganxeu en un document de word, i sota escriviu un petit text explicant alguna informació més sobre ell.
Les altres dues imatges són dues activitats que serveixen per practicar la fracció d'un nombre.
Esperem haver-te ajudat. Ja ens diràs.
Companyes i companys de 5è.
ResponEliminaCom estareu comprovant , quan cliqueu a la tercera fotografia de matemàtiques us surt un altre cop el vídeo del Kaprekar. Hi ha una errada.
Per practicar la tercera activitat ho podeu fer des del segon enllaç.
http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html
1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
2n: Clicar a "Problemas con fracciones"
Resolució de problemes amb la fracció d’un nombre és la continuació de l'activitat anterior.
Esperem que sigui d'ajuda.
INFORMACIÓ LINKS MATEMÀTIQUES: hem editat de nou la part de matemàtiques, a veure si ara podeu entrar sense massa problemes. Si us demana activar el flash, ho heu de fer.
ResponEliminaHola sóc l’África jo no puc obrir els vídeos de matematiques
EliminaHola dolors a mi em segueix posant "obtener flash" hu clico i em surt anuncis de aplicacions
EliminaHola, África
ResponEliminaQuan et surt la pantalla en blanc, li has de clicar a activar el "Flash".
Hola companys i companyes, m'ha agradat el problema de matemàtiques número 11. Jo ja l'he fet, us animeu vosaltres? És aquest:
ResponEliminaEn una floristeria tenien una quantitat de roses. Del total de les roses, 4/5 es van utilitzar per preparar 12 rams iguals per adornar les taules d'un saló en una celebració.
Les restants 36 roses es van vendre individualment, a 2,5 euros cadascuna.
Preguntes:
1. Quantes roses tenien, al principi, a la floristeria?
2. Quantes roses es van destinar a preparar rams?
3. Quin és el nombre de roses que hi havia a cada ram?
Adéu :)
A veure que et diuen els companys , Martina...
EliminaCom es reparteixen les roses d'aquesta floristeria ?
Vinga, ajudeu la Martina !
Rosa Maria
Hola a tots, sóc l'Hugo i el problema que m'ha agradat de matemàtiques ha sigut aquest:
ResponEliminaEn mi cole somos 320 alumnos. De ellos 3/5 vienen al cole en coche, 3/10 de alumunos vienen al cole a pie y el resto en autobús.
Pregunta:
¿Cuántos alumnos utilizan cada uno de los medios de transporte para ir al cole?
Adeu!
Hola Hugo, a mi m'ha donat:
Eliminaprimaria: 264
primaria en primer ciclo: 110
educación infantil: 66
Hola, África
EliminaRevisa el plantejament que t'ha fet l'Hugo i la teva resposta.
Creiem que tu et refereixes a un altre problema, oi ?
Ja ens diràs.
Gràcies per participar-hi!
Rosa Maria
Molt bé, Martina i Hugo !
ResponEliminaA veure que us responen els companys.
Esperem que poc a poc tothom aconsegueixi d'entrar a enllaç i practicar les fraccions de nombres i les diferents situacions-problemes.
Aneu pensant de resoldre les que van penjant la resta de companys.
Fins aviat.
Rosa Maria.
Hola Rosa María espero que estiguis molt a mi no em va funcionar el enllaç em posa que tinc que obtendre flash quan clico em posa anuncis de aplicacions per descargarles
EliminaHola, Harroun
EliminaHas provat d'obrir l'enllaç amb un explorador diferent ?
Per exemple ,si tens: Explorer, Mozilla ...
A veure si tens sort !
Fins després
Rosa Maria
Rosa que es lo de naturals?
ResponEliminaUriel
Hola , Uriel
EliminaAquesta setmana no hem posat cap activitat de naturals.
Només, es fa el recordatori per les persones que encara han d'enviar-nos la tasca de la setmana passada.
Recordeu que consistia en mirar el vídeo sobre el procés de la digestió dels aliments, i després explicar-ho en un document.
Si necessiteu anar a pàgines anteriors del blog es pot fer: clicant en "entrades més antigues" ( l'opció que hi ha a la part dreta inferior de la pàgina).
Esperem haver-te aclarit el dubte. ;)
Rosa Maria.
Gracies,Rosa jo ja ho he fet
EliminaUriel ;):)
Hola companys i companyes. Aquest es el meu problema.....el numero 5
ResponEliminaIván tenía 180 cromos de futbolistas.
De ellos, 1/5 estaban repetidos y se los regaló a su primo Enrique...
Hola Africa¡¡
EliminaPot ser aquest resultat
Enrique= 36
Ivan= 144
Hola, África i Julio
EliminaHeu fet bona feina !
Continueu així d'actius!
Gràcies per la vostra participació.
Tutores 5è
HOLA
ResponEliminaA socials cuan posa escriviu el seu nom que tenim que posar?
GRACIES
Hola, Julio
EliminaHas d'escriure el nom d'aquesta "pedra" que es va trobar a Sta. Perpètua de Moguda. Investiga de quin tipus de pedra es tracta, on la van trobar, de quina època és i tota la informació que puguis.
Molta sort !
Esperem haver-te ajudat.
Tutores 5è
Ja ho he fet. gracies¡¡
EliminaFantàstic!
EliminaHola soc l'Akram mha dit el Harroun que no t'he enviat els deures es perque no tinc correu electronic pero he fet els deures que havia d'enviar en fulls i els he ficat en la carpeta.Rosa Maria
ResponEliminaHola, Akram
EliminaPerfecte!!Molt bé. Ens n'alegrem, de saber que estàs bé i fent les tasques.
A veure si t'animes i proposes una situació problema per trobar la fracció d'un nombre,semblant a la que estan escrivint els companys en els comentaris.
Una abraçada.
Rosa Maria.
Em pots enviar el teu telefono movil per alguna cosa
EliminaMatematiques
ResponEliminaAl seu nom era Dattatreya Ramachandra, va neixer el 17 gener de 1905 a l´ India.
Va ser matemàtic al area de la teoria dels números. Va ser maestre en una escola petite al India.Varis matematics es burlaban de las seves teories .Va descobrí el misterios numeru 6174, impressionant.
Hola, Julio
EliminaQuè bé que ja tens la informació sobre en Kaprekar !
Gràcies per compartir-ho.;)
Igualment, recorda que ens l'has d'enviar juntament amb la fotografia del personatge. D'acord?
Una abraçada.
Tutores de 5è
Ja l´hi he enviat a la meva tutora , al blog posava que havia de comentar amb els companys. Gràcies
EliminaPerfecte, Julio !
EliminaGràcies.
vaig a fer un exemple amb el nùmero 625
ResponElimina652-256=396
963-369=594
954-459=495
954-459=495 IMPRESIONAT
Proveu amb cualsevol numero.
Un altre descobriment multiplicar un nombre a el quadrat por exemple 703, jo ja ho he practicat,veure que interessant¡¡¡¡¡
Problema numero 16
ResponEliminaUn parking de tres plantas tiene plazas para 540 automóviles.
Del total de plazas, 4/9 están situadas en la primera planta, 1/3 en la segunda planta y el resto en la tercera.
¿ Cuantas plazas hay en cada una de ls plantas?
Hola, Julio !
EliminaBon plantejament ! A veure que et contesten els companys ...
Ànims i " que la força us acompanyi " !
Tutores 5è
hola companys i companyes: sòc la Núria.
ResponEliminaproblema numero 20:Un camioner transporta caixes de fruita per a tres fruiteries diferents.
A la primera fruiteria descarrega 3/8 del total de les caixes , a la segona les 2/3 de les caixes que quedaven i en la tercera les 10 caixes restants .
Quantes caixes de fruita va repartir?
Quantes caixes ha deixat a la primera fruiteria? i a la segona?
Hola Núria, sóc la Maria de 5è A. La resposta de problema 20 és:
EliminaTotal de caixes de fruita repartides: 48 3/8
Caixes que ha deixat a la fruiteria: 18 5/12
M'ha agradat molt aquest problema.
Bona feina!
EliminaNúria, has escrit correctament el plantejament del problema; molt bé !
Maria, has resolt molt bé el problema. Mira que aquest era ben difícil.
Felicitats.
Gràcies a les dues per participar-hi.
Tutores de 5è
Hola Rosa María espero que estiguis molt bé!!
ResponEliminaNo logro entendre la activitat de socials.
Que tenim que fer?
Hola Harroun la Maria ho ha explicat molt bé en el comentari de resposta a que ha fet a l'Uriel a continuació del teu.
EliminaHola Rosa no entenc la activitat de socials.
ResponEliminaLa mirat el meu pare i tampoc la entes. Ens pots ajudar si us plau.
Uriel :) :/
Hola Uriel, sóc la Maria. La Rosa Maria t'ho explicarà millor, però jo ja he fet l'exercici de socials. Hem de buscar el nom de la pedra íbera que hi ha al dibuix i que és del poble de Santa Perpètua de la Mogoda i buscar que diu a la pedra. Al google està. Després has d'escriure alguna paraula en íber amb el vocabulari que està al blog.
EliminaJo he fet això. Espero que et pugui ajudar!!
Això mateix, Maria.
EliminaHo has explicat molt bé.
Moltes gràcies.
Rosa Maria
Hola companys i companyes, sóc la Maria de 5è A... Us envio un dels problemes de mates que més m'ha agradat, perquè els protagonistes mengen pizza!!.
ResponElimina"Celia e Iván pidieron una pizza mediana de 360 gramos.
Iván se tomó la mitad de la pizza y Celia justamente 3/8 de la pizza.
¿Cuántos gramos de pizza tomó cada uno de ellos?
¿Cuántos gramos de pizza sobraron?
Una abraçada
Hola Maria sóc la Martina. He fet el problema que has plantejat i els resultats són:
Elimina1. L'Iván va menjar 180 grams de pizza.
2. La Celia va menjar 135 grams de pizza.
3. Van sobrar 45 grams de pizza.
Adéu :)
Hola, Martina ! Hola, Maria !
EliminaMolt ben escrit el plantejament, Martina !
Molt ben resolt el problema, Maria !
Gràcies per participar-hi.
Esperem que us hagi agradat practicar amb l'activitat.
Rosa Maria
Mi madre compró una sandía bastante grande.
ResponEliminaAyer nos comimos la mitad. Estaba fresca y riquísima.
Hoy me he comido, aproximadamente, la sexta parte de la sandía que quedaba.
Mi padre dice que aún quedan 2.5 kilogramos de sandía
.
¿CUÁNTOS KILOGRAMOS TENÍA LA SANDÍA ENTERA?.
Aquest problema em porta boig,perque crec que tinc la solusió i em diu el corrector que no esta bé ¿Em podeu ajudar?
EliminaHola, Julio
EliminaSe'ns havia passat el teu comentari,disculpa.
Escriu com ho has fet tu. A veure si et podem ajudar.
Dilluns en parlem. No et preocupis.
Has fet una bona feina aquesta setmana, escrivint els teus comentaris.
Descansa, cuida't i bon cap de setmana.
Tutores de 5è.
Hola soc el Eric del campo i no en decía entrar a lexercici de mates si algún SAP com entrar que mo digo sis plau
ResponEliminaHolaaaa Eri¡¡¡Veu a l'comentari de el dia 12 de Maig hi ha t'ho explica TIENES D'ACTIVAR EL FLASH.Petontsss
ResponEliminaHola, Erik
ResponEliminaCom molt ben et diu el Julio, quan cliques et surt una pantalla on diu " obtener Flash" en unes lletres de color blau.
Prova clicant en aquestes lletres blaves.
Si no et deixa entrar ,aleshores prova a clicar sobre les lletres blaves amb el botó dret del ratolí.
Se t'obren diferents opcions. Has de clicar en l'opció " abrir enlace en una pestaña nueva". D'aquesta manera també ho han aconseguit alguns companys.
Una altra opció es provar d'obrir l'enllaç amb diferents navegadors :Mozilla, Explorer, Chrome...
Esperem que et funcioni alguna de les opcions…creuem els dits !
Ja ens diràs.
Tutores de 5è
Bona tarda, 5è !
ResponEliminaAl llarg de la setmana hem rebut missatges d'alguns de vosaltres explicant que no us ha estat possible obrir l'enllaç de la segona activitat de matemàtiques. No us preocupeu.
Ho tenim en compte. Sabem que heu fet tot el possible.
Són enllaços als que nosaltres hem pogut entrar ,però després ja se sap, que cada sistema és diferent. Així que tranquils i tranquil·les. Sabem que ho heu intentat.
Aprofiteu per participar-hi contestant si queda per resoldre algun dels problemes dels companys i companyes. O podeu presentar una situació-problema inventada.;)
Una abraçada.
Tutores de 5è.
Hola nois sóc la laia i el problema que proposo es el 7 que diu:Mi madre compró una sandía bastante grande.
ResponEliminaAyer nos comimos la mitad. Estaba fresca y riquísima.
Hoy me he comido, aproximadamente, la sexta parte de la sandía que quedaba.
Mi padre dice que aún quedan 2.5 kilogramos de sandía. Espero que el feu bé, un peto Laia . ❤😍🥰
Hola soc Leire espero que tots estigueu be
ResponEliminael meu problema es el n.8
Si sumamos los años de Marta e Irene obtenemos el número de años que tiene Diego.
La suma de las tres edades es 24 años.
Marta tiene el doble de edad que su hermana Irene, la más pequeña.
Leire.
ResponEliminaLes preguntes del número 8.
edad Carlos
edad Marta
edad Irene
Hola companys i companyes!!!! El problema que m´agradat ha sigut el numero 1 i és el seguent: En mi clase somos 25 alumnos entre niñas y niños. De cada 5 alumnos 3 son niñas.¿CUÁNTAS NIÑAS HAY EN MI CLASE?CUÁNTOS NIÑOS HAY EN MI CLASE? A veure si el resoldre. Adeu
ResponEliminaHola a tots! Soc la Naia aqui os deixo el problema que me m’ha agradat que es crec el 3 problema!aqui os lo deixo.
ResponEliminaMi mamá ha preparado hoy 60 riquísimas galletas caseras.
De ellas, 1/4 llevan pedacitos de chocolate y el resto están rellenas de mermelada.
De las galletas con mermelada, 2/3 tienen forma redonda y el resto cuadrada.
¿CUANTAS GALLETAS CON MERMELADA SON REDONDAS?
¿CUÁNTAS GALLETAS CON MERMELADA SON CUADRADAS?
Adeu! Una abraçada a tots! >:^
Hola, Naia
EliminaTu vas fer la feina !;))
Si vols contestar com vas resoldre el problema?
Així li mostres als companys i les companyes que no van poder entrar a l'aplicació.
Gràcies.
Tutores de 5è
Hola sóc Eric del Campo i no puc obrir l enllaç.
ResponEliminaPlantejo el problema del 25 alumnes dels quals de cada 5 nenes , 3 eren nois.
Llavors la resposta es 15 noies i 10 nois.
Perque he fet 25x3 dividit 5, llavors dona 15 noies. La resta son 10 nens
Hola, Erik
ResponEliminaNo et preocupis. Li ha passat a alguns companys.
Ben plantejat i ben resolt.
Molt bé,Erik del Campo !!
Tutores 5è
Molt bé a tots el que heu pogut participar aquesta setmana.
ResponEliminaTindrem present que molts no vau poder entrar a l'enllaç.
Als que heu fet comentaris escrivint els problemes i resolent-los, gràcies.
Tutores de 5è