dilluns, 25 de maig del 2020

RECOMANACIONS 5è - 25 de maig

CATALÀ
L’ALEGRIA” ( Roba estesa “)



Aquesta setmana us deixem  la següent activitat:
Adapta la tornada de la  lletra de la cançó  “l’Alegria” creant la teva pròpia cançó amb els teus moments d’alegria.  Des del minut 1.24 al minut 1:44
L'alegria que t'omple la vida
L'alegria de viure el demà
L'alegria d'una tonteria
L'alegria de seguir avançant
L'alegria que t'omple la vida
L'alegria de viure el demà
L'alegria d'una tonteria
L'alegria de seguir avançant
Graveu-vos  interpretant tot el que sentiu  escoltant  aquesta tornada ;els vostres moments d’alegria, sol o acompanyat, com vosaltres vulgueu.. Feu servir tota la vostra  imaginació i creativitat al poder !! 

Compartiu la lletra de la teva cançó amb els vostres  companys. 
Envieu-nos  un petit vídeo amb la teva interpretació (recordeu 10 segons des del minut 1:24 al minut 1:44 )
Quan ens ho envíeu farem una recopilació i ho posarem al blog.


CASTELLÀ

https://www.blinklearning.com/coursePlayer/librodigital_html.php?idclase=15424831&idcurso=382691

Abre el enlace allí verás una historia de unos niños que encuentran una caja fuerte, lee la historia y haz las preguntas de comprensión lectora en un word o a mano no olvides poner la pregunta de un color y la respuesta de otro además del título, nombre, fecha…..


ENGLISH:
Let’s see the difference between LIKE and CAN. Sometimes I LIKE DOING SOMETHING BUT I CAN’T DO IT.
Click on the next link and practise a little:
Now read this text, I’m telling you about my friend Carolina.

This text has got 4 paragraphs. Now YOU ARE GOING TO WRITE A TEXT LIKE THIS: Look for a photograph and give information about the person. Of course, you can invent it.
Send me your text. 

MATEMÀTIQUES
Aquesta setmana us proposem dues activitats:
1a activitat: Joc d’estimació.
En aquest enllaç de l’Institut d’Estadística podràs buscar el nom dels teus companys i companyes  i cercar quantes persones hi ha a Espanya que tenen el seu nom. 


Mira l’exemple que et posem amb els nostres noms. 
Quantes persones penseu que tenen el nom de Mònica i Rosa a tota Espanya ?

La Mònica creia ( va estimar )que del seu nom hi havia 50.500 persones  i que la mitjana d’edat d’aquestes persones era de 45,5 anys.
La Rosa creia ( va estimar ) que hi havia  214.000 persones amb el seu nom i que la mitjana d’edat era 60 anys.

Abans de comprovar-ho , dibuixa una taula com la que et posem aquí.
Fes una llista dels noms dels companys i companyes del teu curs o classe (pots fer 8-10 noms) 
 Després escriu el nombre estimat (càlcul del nombre aproximat  ) que tu creus que apareixerà tant de les persones que tenen el mateix nom com de la mitjana d’edat. 
( Podeu escriure primer tots els noms a la llista i després comprovar-ho o anant fent-ho d’un en un i comprovar-ho en el moment. Com vulgueu)
Escriviu  en el blog l’estimació-comprovació  feta del vostre nom i així podreu compartir amb els vostres companys i ajudar-vos a omplir la taula entre tots i totes. 
Envieu-nos la taula
Esperem que us agradi i que tothom pugui entrar a l’enllaç !


2a activitat: "L'enigma del pont"

Com aconseguiran travessar el pont els  personatges d’aquesta història  sense ser atrapats pels zombies? 
IMPORTANT :Mireu aquest enigma fIns el minut 2’  per resoldre’l per vosaltres mateixos. Compte que a partir del minut 2 està la solució!
Penseu i aneu provant les possibles solucions en un full. A veure si suporteu la curiositat i ho resoleu sols. Ànims ! Que la força mental us acompanyi !





MEDI NATURAL

Llegeix atentament aquesta presentació així tindrem una visió general del procés de la nutrició i els aparells que intervenen.  
Fes un resum de com és aquest procés, quines funcions fan cada aparells en la nutrició, com intervenen… en mig full a word, o a mà. Amb totes les pautes de presentació que hem après Nom, data, títol, marges….. 



EDUCACIÓ FÍSICA
Com anem, ja us vau enrecordar de com fer els estiraments la setmana passada? Aquesta setmana aplicarem aquests estiraments després de l’activitat que us proposaré. Recordeu que havíem de fer els KM SOLIDARIS però ens va arribar el Covid-19 i ho vam anul.lar…, doncs NO! No l’anul.lem, sinó que el transformarem amb una nova activitat que es dirà METRES SOLIDARIS! Ja he enviat un correu als vostres pares i mares explicant-ho amb més detall. Us explico:
1. Haureu de pensar en alguna activitat física que pogueu fer com a un REPTE. És a dir, que sapigeu que pogueu fer molta estona però que quan més la repetim o l’allarguem en el temps millor, perquè voldrà dir que ens estem SUPERANT!
2. Podeu ballar i com a repte aguantar com més temps millor, podeu saltar a corda i quants més salts millor, podeu fer un circuit per casa i quantes més vegades el feu millor. És a dir, penseu en una activitat que pogueu fer, que us agradi, que sigui divertida i transformeu-la en un repte per superar-vos a vosaltres mateixos/es.
3. L’organització SAVE THE CHILDREN us fa la seva proposta per si no us en ve cap al cap:

4. En el meu cas jo trio l’activitat de SALTAR CORDA i el meu repte serà aguantar quants més salts millor
5. Us demano, si us plau, que m’envieu una FOTO mentres esteu fent el vostre repte, perquè un cop rebudes les penjarem en el blog de l’escola. Me les podeu enviar al meu correu omasachs@xtec.cat ; i si pot ser no més tard de la setmana del repte (màxim divendres 29 de maig)

6. Per acabar, recordeu que l’objectiu principal és ANIMAR I AJUDAR econòmicament a les famílies que més estan patint els efectes del Coronavirus. Teniu tota la informació necessària en el següent link i en el correu que us he enviat: https://www.savethechildren.es/metros-de-solidaridad .

7. I si podeu animar a tota la vostra família millor! Quants més siguem més podrem ajudar a qui li fa falta. Ànims, junts ho podem fer!


PLÀSTICA
A plàstica aquesta setmana haureu de fer la maqueta d’una casa ibera!!! Per això haureu de buscar nova informació i ampliar la informació que ja sabeu de les cases dels poblats íbers. Podreu utilitzar qualsevol tipus de material
Aquí teniu alguns enllaços per agafar idees. 

MÚSICA

Des de l’àrea de música, us volem proposar un petit repte molt divertit.

PAS 1: Escolta molt atentament amb la teva família aquesta cançó de GERTRUDIS. 
https://www.youtube.com/watch?v=m6AgHyxqyb0

PAS 2: Busqueu un tros de la cançó que us agradi i inventeu una petita coreografia que duri 40 segons com a màxim. Recorda que: UNA COREOGRAFIA són els moviments que fem en un ball.

PAS 3: Ho heu d’inventar tota la família al complet. TOTS JUNTS! Això vol dir que ha de ballar tothom.

PAS 4: Quan la tingueu feta, us graveu en vídeo i me l’envieu al correu electrònic. Sóc la Gemma ( mestra de música ).

PAS 5: Teniu temps per enviar-lo fins el dilluns 8 de juny.

PAS 6: Una vegada tingui tots els videos, en faré un on sortireu tots i totes ballant! Serà molt bonic i així us podreu veure TOTS/ES d’una manera divertida i original.

Espero amb moltes ganes els vostres vídeos que segur que seran ESPECTACULARS!!!!

Hi haurà famílies que hauran de tornar a ballar perquè els nens i nenes de 1r a 3r ja ho han fet i tenen germans grans però….HE CANVIAT LA CANÇÓ! Va anar tan i tan bé que he pensat que les famílies del TRAM DELS GRANS també han de viure aquesta experiència. 

TOTHOM A BALLAR!!!


MOSTRA DE TREBALLS 

ENS SENTIM DALÍ PER UN DIA  : Experimentem les diferents expressions facials que feia Dalí amb el seu bigoti. Ens ho hem passat genial!!!










66 comentaris:

  1. Bon dia companys i companyes de 5è. Avui he matinat i he fet l'estadística del meu nom.
    Jo pensava que del nom Maria havien 300.000 persones, però hi ha 597.000!!.
    I l'edat jo he dit 35 anys, però la realitat és 48.5 anys.
    Maria Rodríguez 5è A

    ResponElimina
  2. Bon dia, jo també acabo de fer l'estadística. Jo pensava que hi havia poques persones amb el meu nom África, unes 5.000 d'una mitjana d'edat de 14 anys. Perquè el meu nom no es molt comú. Hi ha 14.112 d'edat mitjana de 26 anys.

    ResponElimina
  3. Bon dia jo acabo de fer la estadistica del meu nom. Jo he estimat 20 persones per que el meu nom es molt poc comu i efectivament era 20 era mes o menys 5 persones per provincia amb el nom de Harroun a tota Espanya.

    ResponElimina
  4. Molt bé: Maria, África i Harroun !
    Què curiós, oi ?
    A veure si anem saben de la resta de companys...!

    Us desitgem bona setmana a tots i totes.
    Una abraçada

    Tutores de 5è

    ResponElimina
  5. Hola companys i companyes sóc la Martina. Jo creia que hi havia 1.000.000 de persones amb el meu nom perquè hi ha moltes Martines i que l'edat mitjana era de 10 anys. He consultat la estadística, hi ha 53.910 Martines i l'edat mitjana és de 16 anys.

    Adéu,

    Martina :)

    ResponElimina
  6. Hola companys i companyes...
    He adaptat la cançó "l'Alegria", creant la meva... A veure si us agrada!!

    "L'alegria de tornar al dia a dia.
    L'alegria d'anar al Pau Casals.
    L'alegria d'entrar a l'Acollida.
    L'alegria de veure als companys.
    L'alegria de tornar al dia a dia.
    L'alegria d'anar al Pau Casals.
    L'alegria d'entrar a l'Acollida.
    L'alegria de veure als companys."

    ResponElimina
  7. Bon dia, aquí va la meva cançó:
    .......
    L'alegria de tornar a l'escola
    L'alegria de veure als companys
    L'alegria d'una abraçada
    L'alegria de començar
    L'alegria de tornar a l'escola
    L'alegria de veure als companys
    L'alegria d'una abraçada
    L'alegria de començar
    .......

    ResponElimina
  8. falta la meva ;-( https://lh3.googleusercontent.com/-YxRM7wWk7Aw/XsbSHaKklhI/AAAAAAAAq1Y/SfZQ5hFt9CAjfd1WdJphUvTM0fqwu9pVgCK8BGAsYHg/s0/2020-05-21.jpg

    ResponElimina
  9. Hola aqui va la meva canço.
    L'alegria de veure els meus companys.
    L'alegria de tornar a anar a l'escola.
    L'alegria de que acabi el confinament.
    L'alegria de veure el nostres companys.
    L'alegria de consruir la nostra vida.
    L'alegria de sortir al carrer a correr.
    L'alegria de jugar amb els nostres amics.
    L'alegria de veure els nostres companys.
    L'alegria de construir la nostra vida.


    ResponElimina
  10. Bon dia,aquí va la meva cançó;

    L´alegria de anar a l´escola
    L´alegria de la llibertat
    L´alegria ha de venir al poble
    L´alegria de les persones ha de venir del cor
    L´alegria de compartir
    L´alegria de veure els amics
    L´alegria de veure els amics
    L´alegria de sentir
    L´alegria de brillar

    ResponElimina
  11. A mates els personatges del video tenen que passar tots amb el farol?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tots han de poder travessar amb tot el recorregut il·luminat.

      Elimina
  12. Jo em creia que de Miquels hi havien 15.000 i que l'edat mitjana era 70 anys. Però en veritat de Miquels hi ha 19.594 i l'edat mitjana és 39,4 anys

    ResponElimina
  13. Hola, Sóc la Núria i aqui està la lletra de la meva cançó:
    L'alegria d'estar en família
    L'alegria de veure els amics
    L'alegria de llegir un bon llibre
    L'alegria d'un futur molt millor.

    ResponElimina
  14. Hola, Sóc la Núria i aqui està la lletra de la meva cançó:
    L'alegria d'estar en família
    L'alegria de veure els amics
    L'alegria de llegir un bon llibre
    L'alegria d'un futur molt millor
    L'alegria d'estar en família
    L'alegria de veure els amics
    L'alegria de llegir un bon llibre
    L'alegria d'un futur molt millor.

    ResponElimina
  15. Sóc la Núria un altre cop. Disculpeu, faltava un tros. L'he repetit en el següent.

    ResponElimina
  16. Fantàstic companyes i companys de 5è! ( Maria ., África, Núria, Júlio i Harroun )

    L’alegria de llegir les vostres cançons
    L’alegria de ballar-les tots junts
    L’alegria de retrobar-vos al blog
    L’alegria de sentir-vos a prop.
    L’alegria de llegir les vostres cançons
    L’alegria de ballar-les tots junts
    L’alegria de retrobar-vos al blog
    L’alegria de sentir-vos a prop.

    A veure si es van animant totes les companyes i els companys.
    Gràcies.
    Tutores 5è

    ResponElimina
  17. Hola nois Sòc la Laia i la meva canço es :
    L'alegria de estar amb tu
    L'alegria de estimarte
    L'alegria de passar la vida junts
    L'alegria de creixer amb tu
    L'alegria de tornarnos a veure
    L'alegria que cada baralla tornem a ser amigues
    La meva vida al teu canto es una alegría
    Laia💜

    ResponElimina
  18. Hola tengo una duda en castellano. Donde pone contesta oralmente ¿se tiene que contestar en la hoja que tenemos que enviar?

    ResponElimina
  19. Hola companys sóc l'Hugo, en l'exercici d’estadística pensava que només hi haurien 5.300 persones que es diguessin així i que tindrien una mitjana d’edat de 18 anys, però ni ha 82.459 persones que es diuen Hugo i tenen una mitjana d’edat de 10,6 anys...jajaja

    ResponElimina
  20. Hola sóc l'Hugo, us deixo la meva tornada de la canço de Català:
    L'alegria de compartir
    L'alegria de jugar amb els amics
    L'alegria de retrobar-nos
    L'alegria d’estar amb la família
    L'alegria de compartir
    L'alegria de jugar amb els amics
    L'alegria de retrobar-nos
    L'alegria d’estar amb la família

    ResponElimina
  21. HOla!, soc el zakaria.
    Jo creia que en el mon amb el mateix nombera que jo hi han 3.000
    i que tindrien un a mitjana de 13 o 14, pero en realitat en el en Europa hi han 4.124
    i la mitjana de edat 16,1.

    ResponElimina
  22. hola soc el zakaria!!!
    la meva canço:
    L'alegria de tornarnos a veurens
    L'alegria de tornar a l'escola
    L'alegria estar tots junts
    L'alegria de compartir,
    L'alegria de viatgar
    L'alegria de jugar amb els amics
    L'alegria tornar a estar amb la familia.

    ResponElimina
  23. Hola soc la Naelé . Jo he estimat que amb el meu nom nomes hi havia 2 persones i l'edat Mitjana es de 12 anys . Pero ma sortit que hi havia mes o menys cinc per provincia.

    ResponElimina
  24. Hola, sóc la Lúa.
    Jo he estimat que amb el meu nom hi havia unes 905 persones i d'edat mitjana pensaba que hi havia 8 anys.
    Peró m'ha sortit que amb el meu nom havien 1.802 i de la edat 10,4.
    ADEU!

    ResponElimina
  25. Hola Soc la Naia, jo pensava que hi havien 9.303 Naias però hi han 6.920 i de anys jo baix ficar 10 anys però son 9,3 anys. Adéu! :3

    ResponElimina
  26. Hola ara os passo la meva cançó!
    L’alegria que em dona la Kira, l’alegria de veure als amics, l’alegria de estimar i l’alegria de menjar! Adéu >:3

    ResponElimina
  27. Hola sóc la Martina, la meva cançó és aquesta:

    L’alegria d’estar en fase 1
    L’alegria de veure a la família
    L’alegria de tornar a fer classes
    L’alegria d’una abraçada.
    L’alegria d’estar en fase 1
    L’alegria de veure a la família
    L’alegria de tornar a fer classes
    L’alegria d’una abraçada.

    Adéu :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Martina , Sóc la Laia . La Teva canço es molt curiosa i te molta raó . Una abraçada !!!
      Laia
      :)

      Elimina
  28. HOLA Soc Hala,la meva canço és questa:

    L'alegria d'estar amb la meva familia.
    L'alegria d'estar cantan aquesta canço
    L'alegria d'estar contenta.
    L'alegria d'estar amb la meva familia.
    L'alegria d'estar canta aquesta canço.
    L'alegria d'estar conenta. ADÉU:)

    ResponElimina
  29. Hola Rosa la activitat de castela no va molt be.
    Uriel

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Uriel ! Què et passa? No pots entrar a l'enllaç ?
      L'activitat de castellà no és interactiva. Heu d'apuntar les respostes en un full o document de Word i enviar-nos-el al correu.

      Espero haver-te ajudat.

      Rosa Maria

      Elimina
  30. Hola soc la Naelé i aquesta es la meva cançó:
    L'alegria d'un somriure
    L'alegria d'un familiar
    L'alegria d'un amic
    L'alegria d'un company
    L'alegria d'una sorpresa
    L'alegria d'un invitat

    ResponElimina
  31. Hola soc la Naelé i tinc un dubte :

    Tenim que enviar lo de castellà?

    ResponElimina
  32. Hola companys i companyes. Jo creia que amb el nom de Julio serian pocs perque no es comú. Jo havia dit que eran 20.000 persones i la edat que havia dit era 60 anys. Però m´havia equivocat en tot ,la edat mitjana no era 60 era 65,4 ni tampoc eran 20.000 eran 66.827, en Barcelona hi ha 1.406 Julio.

    ResponElimina
  33. Hola companys sòc la Laia, Jo creía que habían 10.066 laias a Espanya.Peró no!! Hi han 35.033 de una edat de 15,9 deu ni do eh? Un peto

    Laia:)

    ResponElimina
  34. hola!!
    Soc el zakaria, lo de castella el conte no es veu molt be !!!
    Tambe nomes es la primera pagina o totes?
    Algu que m'agudi sius plau

    ResponElimina
  35. Hola Zakaria soc el Harroun crec que si no pots veure bé la pagina la pots agrandar.
    I la primera pagina es el text i la segona pagina es la continuació de el text i les preguntes.
    Espero que te hagi ajudat

    ResponElimina
    Respostes
    1. NO se com apliaru la imatge!!!:(

      Elimina
    2. Hola, Zakaria !
      Si fas doble clic sobre la lectura el text es posa més gran , en mode lupa.
      Ànims! Ja ens diràs...segur que ho aconsegueixes.

      Una abraçada,
      Tutores de 5è

      Elimina
  36. Hola sóc la hala jo pensava que hi havian 1.234 halas peró hi havian 319 halas
    i d'edat 21,1.Mare meva no? ADÉU:)

    ResponElimina
  37. Rosa m'agradat molt l'exercici de les quantitats dels noms, gracies,;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me n'alegro moltíssim !:))
      Gràcies a tu per compartir-ho !

      Rosa Maria

      Elimina
  38. jo creia que hi havien 50.000 a españa peró hi havien 48.959 i jo soc un dells

    ResponElimina
  39. Hola socel Luay!!! Aquesta és la meva canço:
    L'alegria de verue amics
    L'alegria de visitar la familia
    L'alegria de donar petons i abraçades
    L'alegria de celebrar un aniversari

    ResponElimina
  40. Rosa ja va la activitat de castella.

    Uriel

    ResponElimina
  41. Hola el meu nom te dos variables i les he contat juntes(Marc Marcos) jo he dit 150.000 i el real era 162.934 i la mitja he dit 15 i eran uns :Marc 20,6 i Marcos 25,1.

    ResponElimina
  42. Lo de Naturals tenim que fer les 17 pagines o nomes algunes perque jo ja vaig per la 6-7 per allá

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Zakaria
      Es tracta de resumir per escrit la funció que fan els altres aparells ( CIRCULATORI, RESPIRATORI i EXCRETOR juntament amb el SISTEMA NERVIÓS) en el PROCÉS DE NUTRICIÓ i veure com aquests aparells es RELACIONEN entre sí.

      Quan feu el resum, sobretot, fixeu-vos en resumir i EXPLICAR LES FUNCIONS d'aquests aparells, NO ÉS NECESSARI tornar a explicar les funcions de l'aparell digestiu perquè això ja ho heu fet.

      Esperem haver-te ajudat.
      Una abraçada.

      Tutores 5è

      Elimina
  43. Hola soc Leire

    Nº de persones
    que tenen aquest nom Mitjana d'edat
    Nom Estimació Real Estimació Real
    Leire 25.000 26.443 10 17,3

    La meva lletra de la cançó:
    L´alegria d´estar amb la familia,
    L´alegria d´anar a la platja,
    L´alegria de menjar un gelat,
    L´alegria de seguir somiant,
    L´alegria d´estar amb la familia,
    L´alegria d´anar a la platja,
    L´alegria de menjar un gelat,
    L´alegria de seguir somiant,

    ResponElimina
  44. Hoola aqui deixo la meva lletra de la canço
    L'alegria que creix dia a dia
    L'alegria de la vida
    L'alegria de tornar amb els meus amics
    L'alegria d'una tonteria
    L'alegria de jugar amb els amics
    L'alegria de cantar amb els amics
    L'alegria de no abandonar la vida
    L'alegria de seguir endavant

    ResponElimina
  45. Hola aqui hi ha la meva lletra de la canço.
    L'alegria de sentirse lliure.
    L'alegria d'anar pedalant.
    L'alegria d'anar amb bicicleta.
    L'alegria d'estar avançant.

    ResponElimina
  46. Aquí teniu la meva cançó:
    L'alegria de que faci bon dia
    L'alegria de poder viatgar
    L'alegria de menjar un gelat
    L'alegria de correr i saltar

    ResponElimina
  47. Jo pensaba que el meu nom hi havien 2.500 i hi han 8208 i la mitjana d'edat es 12,6

    ResponElimina
  48. L`alegria de que comenci el futbol
    L'alegria de tornar a marcar
    L'alegria de poder celebrarlo
    L'alegria amb els meus companys
    L`alegria de que comenci el futbol
    L'alegria de tornar a marcar
    L'alegria de poder celebrarlo
    L'alegria amb els meus companys

    ResponElimina
  49. Hola, sóc Eric del Campo, jo pensava que al meu nom hi havien 28mil i hi han 28310 i la mitjanade edad és de 14,3 anys.

    ResponElimina
  50. L'alegria que t'omple el cor.
    L'alegria de seguir endavant.
    L'alegria de la vida.
    L'alegria de seguir somiant.

    ResponElimina
  51. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  52. hola companys i companyes jo pensava que del meu nom hi havien 2.023 persones, pero hi ha 20.916 persones i l'edat que jo pesava era de 11,1 i era de 14,1 anys. Adeu fins aviat.

    ResponElimina

  53. L’alegria d’estar amb la família
    L’alegria de compartir
    L’alegria de trobar-te amb els teus amics
    L’alegria de tornar a l' escola
    L’alegria d’estar amb la família
    L’alegria de compartir
    L’alegria de trobar-te amb els teus amics
    L’alegria de tornar a l'escola

    ResponElimina
  54. Hola jo pensava que hi han 500 persones amb el meu nom però hi han 1.555 persones i la edat jo pensava que era de 14 i es de 11,4 anys.

    Adeu ;-)

    ResponElimina