dilluns, 11 de maig del 2020

RECOMANACIONS 5è - 11 de maig

Hola Mèxic, Hola  Escòcia !
Com ha anat la setmana ?Ja en tenim una més al sac. Desitgem que seguiu amb ànims !
Aquí us deixem la proposta d’activitats per aquesta setmana ! 
Seguiu cuidant-vos molt.

L’equip de mestres.

CATALÀ
Aquesta  setmana us deixem una activitat perquè treballeu la puntuació dels textos, on veiem que necessiteu una mica més  pràctica. 


CASTELLÀ
Os acordáis que en cuarto hicimos una oda, este tipo de poemas que exagera y alaba a un objeto, cosa, persona o animal. Nosotros conocimos la oda a mis calcetines de Pablo Neruda .



Aquí tienes dos ejemplos. Ahora tendrás que hacer tu una Oda del objeto, persona, animal que tú quieras. Buen trabajo!!! Recuerda enviarlo a tu tutora.

ENGLISH
There are sports that we PLAY, others that we DO and some that we GO.
Watch the video and you will discover when we use PLAY – DO or GO.

Do you understand the difference? Now you can practise
Remember to clik on “Finish”, then write your name and surname, and click on “Send”. 

Now, let’s see how we talk about what sports we like or we don’t like.
Read about these four children and then write a text about you telling what sports you like / don’t like, what sports you practise, the days you practise them.... You can also write about other people in your family.


Remeber, after the verbs “like, love or hate”, we write the next verb with –ing.
I like playing golf.         I love cycling.        He hates doing gymnastics.

MATEMÀTIQUES 
Hola nois i noies. Primer de tot agrair i felicitar-vos  a tots i a  totes les companyes de 5è que heu participat en el blog  plantejant als companys preguntes i reptes sobre com trobar la fracció d’un nombre. 
Molt bé, tots els que heu publicat algun comentari. I convidem a la resta , a que aquesta setmana us animeu  a fer-ho.

Després del repte de fa dues setmanes,
Aquí us deixem el repte per aquesta . Coneixeu qui era en Kaprekar ?


Ara ja en saps alguna cosa més sobre aquest personatge. 
Investigueu-ne més i expliqueu  als vostres companys qui era. 

Busqueu la foto del personatge real, enganxeu-la en un document de word,  i sota  escriviu  un petit text explicant  alguna informació més sobre ell. 

Aquí us deixem  una pàgina on podeu practicar I  representar  fraccions. 

http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html
1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
2n: Clicar a "Problemas con fracciones"

Després feu les situacions-problemes sobre fraccions que trobareu a partir del mateix enllaç. Heu d'anar clicant a la fletxa que trobareu a la cantonada de baix a la dreta, i us anirant apareixent les pàgines amb els diferents problemes.


Si teniu alguna pregunta sobre com funciona l’activitat , pregunteu-la  en el blog.
Escolliu un dels 20  problemes  que més us han agradat i el plantegeu als companys en el blog a veure si ells i elles també l’han sabut resoldre.  
Si veieu que ja està publicat per un altre company, escolliu-ne un altre.

MEDI  SOCIAL

Com ja vau escoltar al vídeo de la setmana passada, els ibers tenien un tipus d’escriptura que feien servir sobre molts tipus de suport.

Actualment es coneixen més de 2000 textos escrits en signari ibèric en tota mena de suports: pedra, coure, plom, ceràmica gravada i pintada. 
Això ens indica que era una escriptura ben coneguda que gaudia de prestigi i que tenia múltiples usos socials.
A Catalunya se n’han trobat vestigis d’aquesta ,com per exemple a Santa Perpètua de la Moguda. 
Aquí us deixem  UNA  PISTA


Sabeu de què es  tracta ? 
AQUEST ÉS EL REPTE !

Investigueu i busqueu quins rastres de l’escriptura ibera s’ha trobat allà i amb ajuda de la pista  averigüeu de quin troballa  exactament es tracta. 

A la resposta ha d’indicar   el seu  nom  ,el lloc on és actualment., de quina data és, on va ser trobada i què significa el que  hi ha escrit sobre d’ella. 

Envieu-nos les respostes  juntament amb  una fotografia qualsevol que trobeu en internet d’aquesta peça que surt a la PISTA. Si teniu dubtes escriviu-los al blog.
L‘escriptura IBERA

És una escriptura ben estranya, hi ha signes que representen lletres, vocals i consonants, i signes que representen síl·labes. La podem llegir, però no la podem entendre. Vols aprendre a parlar iber? 
Aquí us deixem  aquesta mena d’alfabet amb les equivalències al nostre, que els antropólegs  i les antropòlogues han estudiat. 



Prova  de  trobar  els  signes  equivalents  o  semblants per escriure  el teu nom o el més semblant.   Si el teu nom no fos possible  prova d’escriure alguna paraula que t’agradi i que sí ho sigui  o inventat un nom  IBER adaptat   QUE T’AGRADI per tu.

MEDI NATURAL
Encara no hem rebut les tasques de la setmana passada, deixem una setmana més perquè entengueu aquesta tasca. Bona feina.

PLÀSTICA
Continuem amb les fotos. Aquesta setmana el repte és fer una foto però que tingui un efecte. Mireu aquest exemples: 




Aquest són només uns exemples, fes l’efecte que més t’agradi, hauràs d’utilitzar la teva imaginació.

EDUCACIÓ FÍSICA
Aquesta setmana farem una activitat d’orientació. Recordeu que vau treballar els pro-bots, oi? Doncs ara us toca a vosaltres de fer de programadors , només que no tenim pro-bot i haurem de demanar algú de la família que ho faci. Perquè el joc tingui més sentit el que fa de robot haurà d’anar amb els ulls tapats i els braços estesos cap endavant per evitar topar amb qualsevol objecte.
El primer que haureu de fer és explicar com donareu les ordres perquè es desplaci el robot (el pare, mare, germà/na…) Per fer-ho us col.locareu a l’esquena del “robot” i ell/a haurà de mirar endavant seguint les següents ordres (sobretot, les ordres només es donaran amb els cops de mà, mai parlant!!!)
1. per anar endavant → li donarem un toc suau al mig de l’esquena (just sota el coll entre les dues espatlles)
2. per parar → li tocarem les espatlles amb les dues mans al mateix moment (la mà esquerra l’espatlla esquerra i amb la dreta l’espatlla dreta).
3. per anar a la dreta → li donarem tocs suaus sobre l’espatlla dreta
4. per anar a l’esquerra → li donarem tocs suaus sobre l’espatlla esquerra.
Un cop explicades, haureu de demanar que es tapi els ulls i amagareu un objecte en algun lloc de la casa (abans però l’haurà de veure per saber què haurà de buscar). Quan comenci el joc haureu de donar primer les ordres i després, quan li dieu “GO”, el robot haurà d’executar les ordres que li hagueu dit. No doneu ordre molt llargues, si veieu que no arriba torneu-li a donar una altre grup d’ordres i així fins que arribi a l’objecte amagat. Quan l’hagi trobat serà el moment de canviar els papers: ara vosaltres fareu de pro-bot i els pare o mare faran de programador. Aneu amb compte i aneu a poc a poc perquè podeu topar amb els obstacles de casa!
MÚSICA:
Primer de tot dir-vos que m’han encantat les vostres creacions musicals. Gràcies per compartir-les, m’ha encantat veure-us i escoltar-vos.
Aquesta setmana us en proposo un altre mes creatiu.
Què us semblaria crear un instrument de percussió casolà? El material que necessiteu és:
  • Gots o ampolles de vidre.
  • Una cullera.
  • Aigua.
  • Molta creativitat i ganes de passar-ho bé!
Aquí sota, jo mateixa, us explico què heu de fer. Així doncs….què espereu?
Endavant vídeo!

ESPERO LES VOSTRES CREACIONS!
AL VÍDEO DIC QUE HAN DE SER TOTS ELS GOTS DE LA MATEIXA MIDA PERÒ NO CAL! EL QUE ÉS IMPORTANT ÉS EL VOLUM D’AIGUA QUE HI POSEU!

77 comentaris:

  1. Hola!!!
    A mi no hem va lo de Catala!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Zakaria
      A veure, prova copiant l'enllaç:

      https://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell3/05csa/jclic.js/index.html

      Després et demanarà que permetis que s'instal·li el programa del Flash ( que es necessita per descarregar les activitats Clic).
      Et sortirà al mig com una peça de puzzle i l'has de clicar allà.

      Demà ens dius si has pogut entrar-hi.
      Rosa Maria

      Elimina
    2. Si!!!
      Ja he pogut fero, hu vaig fer ahir!!!
      Gracies!!!

      Elimina
  2. Hola !!
    No em deixa entrar en la segona pagina web em diu que tinc que obtendre flash

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdoneu era la paggina de matematiques

      Elimina
    2. Hola Harroun a mi tambe no em deixa entrar pero la Rosa a dit amb un altre navegador si funciona però no se quin es?

      Uriel:(

      Elimina
    3. Hola Uriel crec que es el motzilla ho he provat i m'ha posat el mateix que en el chrome.

      Elimina
  3. Hola bona tarda. No podem entrar a cap dels dos enllaços de matemàtiques. Només es pot accedir al vídeo de Kaprekar. Busquem la pàgina original i ens porta a ntic.educacion.es (instituto Nacional de Tecnologías Educativas y de Formación del Profesorado).. Però hi ha massa informació. Sóc Begoña, la mare de Maria Rodríguez de 5è A.

    ResponElimina
  4. Hola Maria, Hola Begoña

    He provat clicant al blog i el primer enllaç sí que se m’obre bé.
    La setmana passada també ens ho vam trobar amb algun dels vídeos de les fraccions equivalents. No entenc per què a vegades ens passa això ;(

    Us deixo aquí directament els enllaços. A veure si així us funciona.

    Activitat 1 ( Per practicar i representar fraccions d'un nombre.)

    http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html

    1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
    2n: Clicar a "Problemas con fracciones"

    Activitat 2 ( Resolució de problemes amb la fracció d’un nombre. )
    És la continuació de l'activitat anterior ( la trobareu si cliqueu a pantalla següent de l'activitat 1 )

    Espero que així pugueu entrar. ;)
    Ja ens direu com resulta !

    Salutacions.

    Rosa Maria.

    ResponElimina
  5. Bon dia Rosa Maria!!

    Com molt bé dius, no és un problema del link del vídeo, és un problema de l'explorador. Amb el Chrome no es pot obrir, però amb el Mozilla sí. No havia pensat en aquesta possibilitat fins ara!!!
    Moltes gràcies i disculpa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la resposta.
      A veure si la resta de companys també ho poden provar des del Mozilla o des d'un altre navegador.
      Rosa Maria

      Elimina
  6. Hola soy Erik Santiago es imposible realizar el trabajo de catalán

    ResponElimina
    Respostes
    1. Erik et torno a posar aquí l'enllaç i el copies. A veure si així pots entrar. Segurament que quan entres et demana permís per descarregar el Flash ( que és un programa necessari ).

      https://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell3/05csa/jclic.js/index.html

      A veure si hi ha sort.
      Ja ens dius.

      Elimina
  7. Hola!!! dolors
    No hem deixa lo de el enllaç!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hello Zakaria!
      Prova a copiar l'enllaç i enganxar-ho a la barra de google, a veure si et funciona. Per cert m'ha encantat el teu ppt.

      Elimina
  8. Hola!!!
    JO no he entes lo de mates.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hala.
      Mires el vídeo sobre el repte d'en Kaprekar. I quan acabis intentes averiguar el repte que et proposa.

      Després d'anar provant, quan ho trobis ens envies l'explicació, els esquemes o operacions que has fet per resoldre el repte.

      A més a més,
      Busqueu la foto de qui era realment en Kaprekar, l' enganxeu en un document de word, i sota escriviu un petit text explicant alguna informació més sobre ell.

      Les altres dues imatges són dues activitats que serveixen per practicar la fracció d'un nombre.

      Esperem haver-te ajudat. Ja ens diràs.

      Elimina
  9. Companyes i companys de 5è.
    Com estareu comprovant , quan cliqueu a la tercera fotografia de matemàtiques us surt un altre cop el vídeo del Kaprekar. Hi ha una errada.

    Per practicar la tercera activitat ho podeu fer des del segon enllaç.

    http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2009/problematic/menuppal.html

    1r: Clicar a "Problemas Aritméticos"
    2n: Clicar a "Problemas con fracciones"

    Resolució de problemes amb la fracció d’un nombre és la continuació de l'activitat anterior.

    Esperem que sigui d'ajuda.

    ResponElimina
  10. INFORMACIÓ LINKS MATEMÀTIQUES: hem editat de nou la part de matemàtiques, a veure si ara podeu entrar sense massa problemes. Si us demana activar el flash, ho heu de fer.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola sóc l’África jo no puc obrir els vídeos de matematiques

      Elimina
    2. Hola dolors a mi em segueix posant "obtener flash" hu clico i em surt anuncis de aplicacions

      Elimina
  11. Hola, África
    Quan et surt la pantalla en blanc, li has de clicar a activar el "Flash".

    ResponElimina
  12. Hola companys i companyes, m'ha agradat el problema de matemàtiques número 11. Jo ja l'he fet, us animeu vosaltres? És aquest:
    En una floristeria tenien una quantitat de roses. Del total de les roses, 4/5 es van utilitzar per preparar 12 rams iguals per adornar les taules d'un saló en una celebració.
    Les restants 36 roses es van vendre individualment, a 2,5 euros cadascuna.
    Preguntes:
    1. Quantes roses tenien, al principi, a la floristeria?
    2. Quantes roses es van destinar a preparar rams?
    3. Quin és el nombre de roses que hi havia a cada ram?
    Adéu :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure que et diuen els companys , Martina...
      Com es reparteixen les roses d'aquesta floristeria ?
      Vinga, ajudeu la Martina !

      Rosa Maria

      Elimina
  13. Hola a tots, sóc l'Hugo i el problema que m'ha agradat de matemàtiques ha sigut aquest:
    En mi cole somos 320 alumnos. De ellos 3/5 vienen al cole en coche, 3/10 de alumunos vienen al cole a pie y el resto en autobús.
    Pregunta:
    ¿Cuántos alumnos utilizan cada uno de los medios de transporte para ir al cole?

    Adeu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Hugo, a mi m'ha donat:
      primaria: 264
      primaria en primer ciclo: 110
      educación infantil: 66

      Elimina
    2. Hola, África
      Revisa el plantejament que t'ha fet l'Hugo i la teva resposta.
      Creiem que tu et refereixes a un altre problema, oi ?

      Ja ens diràs.
      Gràcies per participar-hi!
      Rosa Maria

      Elimina
  14. Molt bé, Martina i Hugo !
    A veure que us responen els companys.

    Esperem que poc a poc tothom aconsegueixi d'entrar a enllaç i practicar les fraccions de nombres i les diferents situacions-problemes.

    Aneu pensant de resoldre les que van penjant la resta de companys.

    Fins aviat.
    Rosa Maria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Rosa María espero que estiguis molt a mi no em va funcionar el enllaç em posa que tinc que obtendre flash quan clico em posa anuncis de aplicacions per descargarles

      Elimina
    2. Hola, Harroun
      Has provat d'obrir l'enllaç amb un explorador diferent ?
      Per exemple ,si tens: Explorer, Mozilla ...
      A veure si tens sort !

      Fins després
      Rosa Maria

      Elimina
  15. Rosa que es lo de naturals?
    Uriel

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola , Uriel
      Aquesta setmana no hem posat cap activitat de naturals.
      Només, es fa el recordatori per les persones que encara han d'enviar-nos la tasca de la setmana passada.

      Recordeu que consistia en mirar el vídeo sobre el procés de la digestió dels aliments, i després explicar-ho en un document.

      Si necessiteu anar a pàgines anteriors del blog es pot fer: clicant en "entrades més antigues" ( l'opció que hi ha a la part dreta inferior de la pàgina).

      Esperem haver-te aclarit el dubte. ;)
      Rosa Maria.

      Elimina
    2. Gracies,Rosa jo ja ho he fet

      Uriel ;):)

      Elimina
  16. Hola companys i companyes. Aquest es el meu problema.....el numero 5
    Iván tenía 180 cromos de futbolistas.
    De ellos, 1/5 estaban repetidos y se los regaló a su primo Enrique...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Africa¡¡
      Pot ser aquest resultat
      Enrique= 36
      Ivan= 144

      Elimina
    2. Hola, África i Julio
      Heu fet bona feina !
      Continueu així d'actius!
      Gràcies per la vostra participació.

      Tutores 5è

      Elimina
  17. HOLA

    A socials cuan posa escriviu el seu nom que tenim que posar?

    GRACIES

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Julio

      Has d'escriure el nom d'aquesta "pedra" que es va trobar a Sta. Perpètua de Moguda. Investiga de quin tipus de pedra es tracta, on la van trobar, de quina època és i tota la informació que puguis.

      Molta sort !
      Esperem haver-te ajudat.

      Tutores 5è

      Elimina
    2. Ja ho he fet. gracies¡¡

      Elimina
  18. Hola soc l'Akram mha dit el Harroun que no t'he enviat els deures es perque no tinc correu electronic pero he fet els deures que havia d'enviar en fulls i els he ficat en la carpeta.Rosa Maria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Akram
      Perfecte!!Molt bé. Ens n'alegrem, de saber que estàs bé i fent les tasques.
      A veure si t'animes i proposes una situació problema per trobar la fracció d'un nombre,semblant a la que estan escrivint els companys en els comentaris.

      Una abraçada.
      Rosa Maria.

      Elimina
    2. Em pots enviar el teu telefono movil per alguna cosa

      Elimina
  19. Matematiques

    Al seu nom era Dattatreya Ramachandra, va neixer el 17 gener de 1905 a l´ India.
    Va ser matemàtic al area de la teoria dels números. Va ser maestre en una escola petite al India.Varis matematics es burlaban de las seves teories .Va descobrí el misterios numeru 6174, impressionant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Julio
      Què bé que ja tens la informació sobre en Kaprekar !
      Gràcies per compartir-ho.;)
      Igualment, recorda que ens l'has d'enviar juntament amb la fotografia del personatge. D'acord?

      Una abraçada.
      Tutores de 5è

      Elimina
    2. Ja l´hi he enviat a la meva tutora , al blog posava que havia de comentar amb els companys. Gràcies

      Elimina
  20. vaig a fer un exemple amb el nùmero 625

    652-256=396
    963-369=594
    954-459=495
    954-459=495 IMPRESIONAT

    Proveu amb cualsevol numero.

    Un altre descobriment multiplicar un nombre a el quadrat por exemple 703, jo ja ho he practicat,veure que interessant¡¡¡¡¡

    ResponElimina
  21. Problema numero 16
    Un parking de tres plantas tiene plazas para 540 automóviles.

    Del total de plazas, 4/9 están situadas en la primera planta, 1/3 en la segunda planta y el resto en la tercera.
    ¿ Cuantas plazas hay en cada una de ls plantas?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Julio !
      Bon plantejament ! A veure que et contesten els companys ...
      Ànims i " que la força us acompanyi " !
      Tutores 5è

      Elimina
  22. hola companys i companyes: sòc la Núria.
    problema numero 20:Un camioner transporta caixes de fruita per a tres fruiteries diferents.
    A la primera fruiteria descarrega 3/8 del total de les caixes , a la segona les 2/3 de les caixes que quedaven i en la tercera les 10 caixes restants .

    Quantes caixes de fruita va repartir?

    Quantes caixes ha deixat a la primera fruiteria? i a la segona?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Núria, sóc la Maria de 5è A. La resposta de problema 20 és:
      Total de caixes de fruita repartides: 48 3/8
      Caixes que ha deixat a la fruiteria: 18 5/12

      M'ha agradat molt aquest problema.

      Elimina
    2. Bona feina!
      Núria, has escrit correctament el plantejament del problema; molt bé !
      Maria, has resolt molt bé el problema. Mira que aquest era ben difícil.
      Felicitats.
      Gràcies a les dues per participar-hi.

      Tutores de 5è

      Elimina
  23. Hola Rosa María espero que estiguis molt bé!!
    No logro entendre la activitat de socials.
    Que tenim que fer?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Harroun la Maria ho ha explicat molt bé en el comentari de resposta a que ha fet a l'Uriel a continuació del teu.

      Elimina
  24. Hola Rosa no entenc la activitat de socials.
    La mirat el meu pare i tampoc la entes. Ens pots ajudar si us plau.

    Uriel :) :/

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Uriel, sóc la Maria. La Rosa Maria t'ho explicarà millor, però jo ja he fet l'exercici de socials. Hem de buscar el nom de la pedra íbera que hi ha al dibuix i que és del poble de Santa Perpètua de la Mogoda i buscar que diu a la pedra. Al google està. Després has d'escriure alguna paraula en íber amb el vocabulari que està al blog.
      Jo he fet això. Espero que et pugui ajudar!!

      Elimina
    2. Això mateix, Maria.
      Ho has explicat molt bé.
      Moltes gràcies.

      Rosa Maria

      Elimina
  25. Hola companys i companyes, sóc la Maria de 5è A... Us envio un dels problemes de mates que més m'ha agradat, perquè els protagonistes mengen pizza!!.
    "Celia e Iván pidieron una pizza mediana de 360 gramos.
    Iván se tomó la mitad de la pizza y Celia justamente 3/8 de la pizza.
    ¿Cuántos gramos de pizza tomó cada uno de ellos?
    ¿Cuántos gramos de pizza sobraron?
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria sóc la Martina. He fet el problema que has plantejat i els resultats són:
      1. L'Iván va menjar 180 grams de pizza.
      2. La Celia va menjar 135 grams de pizza.
      3. Van sobrar 45 grams de pizza.
      Adéu :)

      Elimina
    2. Hola, Martina ! Hola, Maria !
      Molt ben escrit el plantejament, Martina !
      Molt ben resolt el problema, Maria !
      Gràcies per participar-hi.
      Esperem que us hagi agradat practicar amb l'activitat.

      Rosa Maria

      Elimina
  26. Mi madre compró una sandía bastante grande.
    Ayer nos comimos la mitad. Estaba fresca y riquísima.
    Hoy me he comido, aproximadamente, la sexta parte de la sandía que quedaba.
    Mi padre dice que aún quedan 2.5 kilogramos de sandía
    .
    ¿CUÁNTOS KILOGRAMOS TENÍA LA SANDÍA ENTERA?.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquest problema em porta boig,perque crec que tinc la solusió i em diu el corrector que no esta bé ¿Em podeu ajudar?

      Elimina
    2. Hola, Julio
      Se'ns havia passat el teu comentari,disculpa.
      Escriu com ho has fet tu. A veure si et podem ajudar.
      Dilluns en parlem. No et preocupis.

      Has fet una bona feina aquesta setmana, escrivint els teus comentaris.
      Descansa, cuida't i bon cap de setmana.

      Tutores de 5è.

      Elimina
  27. Hola soc el Eric del campo i no en decía entrar a lexercici de mates si algún SAP com entrar que mo digo sis plau

    ResponElimina
  28. Holaaaa Eri¡¡¡Veu a l'comentari de el dia 12 de Maig hi ha t'ho explica TIENES D'ACTIVAR EL FLASH.Petontsss

    ResponElimina
  29. Hola, Erik

    Com molt ben et diu el Julio, quan cliques et surt una pantalla on diu " obtener Flash" en unes lletres de color blau.
    Prova clicant en aquestes lletres blaves.

    Si no et deixa entrar ,aleshores prova a clicar sobre les lletres blaves amb el botó dret del ratolí.
    Se t'obren diferents opcions. Has de clicar en l'opció " abrir enlace en una pestaña nueva". D'aquesta manera també ho han aconseguit alguns companys.

    Una altra opció es provar d'obrir l'enllaç amb diferents navegadors :Mozilla, Explorer, Chrome...

    Esperem que et funcioni alguna de les opcions…creuem els dits !
    Ja ens diràs.

    Tutores de 5è

    ResponElimina
  30. Bona tarda, 5è !

    Al llarg de la setmana hem rebut missatges d'alguns de vosaltres explicant que no us ha estat possible obrir l'enllaç de la segona activitat de matemàtiques. No us preocupeu.

    Ho tenim en compte. Sabem que heu fet tot el possible.

    Són enllaços als que nosaltres hem pogut entrar ,però després ja se sap, que cada sistema és diferent. Així que tranquils i tranquil·les. Sabem que ho heu intentat.

    Aprofiteu per participar-hi contestant si queda per resoldre algun dels problemes dels companys i companyes. O podeu presentar una situació-problema inventada.;)

    Una abraçada.

    Tutores de 5è.

    ResponElimina
  31. Hola nois sóc la laia i el problema que proposo es el 7 que diu:Mi madre compró una sandía bastante grande.
    Ayer nos comimos la mitad. Estaba fresca y riquísima.
    Hoy me he comido, aproximadamente, la sexta parte de la sandía que quedaba.
    Mi padre dice que aún quedan 2.5 kilogramos de sandía. Espero que el feu bé, un peto Laia . ❤😍🥰

    ResponElimina
  32. Hola soc Leire espero que tots estigueu be
    el meu problema es el n.8
    Si sumamos los años de Marta e Irene obtenemos el número de años que tiene Diego.
    La suma de las tres edades es 24 años.
    Marta tiene el doble de edad que su hermana Irene, la más pequeña.

    ResponElimina
  33. Leire.
    Les preguntes del número 8.
    edad Carlos
    edad Marta
    edad Irene

    ResponElimina
  34. Hola companys i companyes!!!! El problema que m´agradat ha sigut el numero 1 i és el seguent: En mi clase somos 25 alumnos entre niñas y niños. De cada 5 alumnos 3 son niñas.¿CUÁNTAS NIÑAS HAY EN MI CLASE?CUÁNTOS NIÑOS HAY EN MI CLASE? A veure si el resoldre. Adeu

    ResponElimina
  35. Hola a tots! Soc la Naia aqui os deixo el problema que me m’ha agradat que es crec el 3 problema!aqui os lo deixo.
    Mi mamá ha preparado hoy 60 riquísimas galletas caseras.
    De ellas, 1/4 llevan pedacitos de chocolate y el resto están rellenas de mermelada.
    De las galletas con mermelada, 2/3 tienen forma redonda y el resto cuadrada.
    ¿CUANTAS GALLETAS CON MERMELADA SON REDONDAS?
    ¿CUÁNTAS GALLETAS CON MERMELADA SON CUADRADAS?
    Adeu! Una abraçada a tots! >:^

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Naia
      Tu vas fer la feina !;))
      Si vols contestar com vas resoldre el problema?
      Així li mostres als companys i les companyes que no van poder entrar a l'aplicació.
      Gràcies.

      Tutores de 5è

      Elimina
  36. Hola sóc Eric del Campo i no puc obrir l enllaç.
    Plantejo el problema del 25 alumnes dels quals de cada 5 nenes , 3 eren nois.
    Llavors la resposta es 15 noies i 10 nois.
    Perque he fet 25x3 dividit 5, llavors dona 15 noies. La resta son 10 nens

    ResponElimina
  37. Hola, Erik

    No et preocupis. Li ha passat a alguns companys.
    Ben plantejat i ben resolt.
    Molt bé,Erik del Campo !!

    Tutores 5è

    ResponElimina
  38. Molt bé a tots el que heu pogut participar aquesta setmana.
    Tindrem present que molts no vau poder entrar a l'enllaç.
    Als que heu fet comentaris escrivint els problemes i resolent-los, gràcies.

    Tutores de 5è

    ResponElimina