dilluns, 25 de maig del 2020

RECOMANACIONS 4t - 25 de maig

CATALÀ
Aquesta setmana us proposem unes activitats d’ortografia.
TG- TJ
Clica a l’enllaç i practica algunes normes ortogràfiques:
Ara mira la imatge i escriu 8 paraules que s’escriguin amb TG o TJ.
 
MB - NV/ BR-BL
Clica a l’enllaç i practica la norma ortogràfica:
Ara, intenta esbrinar segons el que has practicat , dedueix i  escriu  la norma ortogràfica de la tg i tj . També la de la mb i nv / br i bl. ( Envia la feina per correu ) 


CASTELLÀ
¿Qué querrá decir este extraño mensaje?- Utiliza el còdigo para descifrarlo.
Lee el texto y haz prácticas. Escríbelo todo en un folio. Haz una lista de palabras que más te cuesten escribir correctamente y una vez las hayas memorizado y te lo hayas preparado bien, pide a un adulto que te lo dicte. Luego corrige las faltas en bolígrafo rojo. Si has cometido muchos errores, practica de nuevo e intenta que te lo vuelvan a dictar. ( Enviar por email el dictado corregido por vosotros) 



ENGLISH:
Hello, everybody!
I hope you are all well.
This week you’ll learn about PLACES IN TOWN.
Let’s see if you remember some of them.
WATCH the video and READ about the places.






*many=molts/es
*some(en frases afirmatives)=alguns/es
*any (en frases negatives)=cap

Now, can you WRITE about you village?
*WRITE a list of all the places you have learnt.
*WRITE sentences about your village.
Example:
HOSPITAL   There isn’t a hospital in Montmeló. (Singular)
BANK :        There are some banks in Montmeló. (Plural)
MUSEUM:
BAKERY: 
Etc.
**SEND your homework to my e-mail. (Envieu la vostra feina al meu correu).
Continueu treballant una mica cada setmana. Ho esteu fent molt bé.
CONGRATULATIONS for your great work.

MATEMÀTIQUES
LES HORES
Escriu els minuts que anirien a cada requadre:
Escriu amb lletra les hores següents:


Completa la serie:
Calcula les divisions següents:

MEDI  SOCIAL
Llegeix el text atentament.
ELS ROMANS
En cerca del passat
Amb l’aparició de l’escriptura, les persones van començar a deixar testimonis escrits dels seus actes ( cartes, lleis...), i això ens fa més fàcil saber com vivien.
Les ciutats romanes
Els romans eren un poble procedent d’Itàlia, que va arribar a formar un gran imperi  per gran part d’Europa. Moltes ciutats romanes tenen més de 2000 anys.
A les ciutats romanes hi havia cases individuals molt luxoses, però la majoria de la població ciutadana vivia en edificis d’uns quants pisos.
També hi havia teatres per representar-hi tragèdies i comèdies, amfiteatres  on es feien combats de feres i de gladiadors, i circs on es feien curses de carros.
A més, hi havia banys públics, anomenats termestemples on els romans veneraven els seus déus, i arcs de triomf,  que commemoraven victòries militars.
Per fer arribar l’aigua dels rius a les ciutats, els romans van construir aqüeductes i per comunicar les ciutats entre sí i desenvolupar el comerç, els romans van construir ponts i calçades de pedra.
PREGUNTES
- Quants anys han passat des de l’època dels romans fins a l’actualitat ?
- Esmenta les construccions més representatives fetes en l’època romana.
- Coneixes algun monument romà a Catalunya ? On es troba ?  
Cal enviar a la mestra per correu-e quan puguis.
A continuació tens dos LINKS molt interessants que t’ajudaran a conèixer millor el món  romà.

PLÀSTICA
Elabora un rellotge: A continuació teniu un enllaç on podreu aprendre a fer un rellotge i així poder fer pràctiques.

EDUCACIÓ FÍSICA:
Què tal les coreografies? Us en heu ensortit? Segur que sí! Aquesta setmana ens relaxem una mica i anem a treballar l’expressió i us animo a fer un truc de màgia. Us passo un enllaç perquè tingueu alguna idea per on començar, però si en sabeu d’altres benvinguts seran!
No es tracte de fer només el truc, sinó d’inventar-vos una petita història on aparegui el truc. M’interessa doncs que feu una mica de teatre perquè el truc que feu encara faci més impressió. Si mirem el següent vídeo veureu per on vaig:
Podeu fer servir l’error com a part del teatre i axí donar més emoció! Va, vull veure aquest espectacles de màgia. Si podeu enviar-me algún video genial. I com sé que enviar vídeos pot ser un pel feixuc també em podeu enviar algunes fotos del truc i explicar-me com us ha anat. A fer una mica de màgia!

MÚSICA
Des de l’àrea de música, us volem proposar un petit repte molt divertit.
PAS 1: Escolta molt atentament amb la teva família aquesta cançó de GERTRUDIS. 
https://www.youtube.com/watch?v=m6AgHyxqyb0

PAS 2: Busqueu un tros de la cançó que us agradi i inventeu una petita coreografia que duri 40 segons com a màxim. Recorda que: UNA COREOGRAFIA són els moviments que fem en un ball.
PAS 3: Ho heu d’inventar tota la família al complet. TOTS JUNTS! Això vol dir que ha de ballar tothom.
PAS 4: Quan la tingueu feta, us graveu en vídeo i me l’envieu al correu electrònic. Sóc la Gemma ( mestra de música ).
PAS 5: Teniu temps per enviar-lo fins el dilluns 8 de juny.
PAS 6: Una vegada tingui tots els videos, en faré un on sortireu tots i totes ballant! Serà molt bonic i així us podreu veure TOTS/ES d’una manera divertida i original.
Espero amb moltes ganes els vostres vídeos que segur que seran ESPECTACULARS!!!!
Hi haurà famílies que hauran de tornar a ballar perquè els nens i nenes de 1r a 3r ja ho han fet i tenen germans grans però….HE CANVIAT LA CANÇÓ! Va anar tan i tan bé que he pensat que les famílies del TRAM DELS GRANS també han de viure aquesta experiència. 

TOTHOM A BALLAR!!!

VALORS
Busca en aquesta sopa de lletres les paraules que es detallen a continuació. ( Si no tens impresora fes-ho visualment). 
Busca les 7 diferències que hi han. ( Si no tens impresora, fes-ho visualment). 
Contesta: T’ha sigut difícil trobar les paraules a la sopa de lletres i les 7 diferències? Explica-ho.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada