dilluns, 11 de maig del 2020

RECOMANACIONS 4t - 11 de maig

CATALÀ:
EL CÒMIC
Llegeix la història a poc a poc.
 ·        Explica què passa en aquesta història. Observa-la bé.
 
Cal enviar a la mestra per correu.


CASTELLÀ
LA  ODA
La Oda es una composición poética de tono elevado, que trata asuntos diversos entre los que se recoge una reflexión del poeta y se usa para hacer alabanzas a cualidades que poseen personas  u  objetos que el poeta quiere destacar positivamente. En definitiva, con adjetivos bonitos y palabras positivas resaltar ese objeto o persona.
EJEMPLOS
 
 Después de leer las tres Odas, escoge una de ellas y explica qué cualidades destaca de ese objeto, animal o cosa, palabras que ayudan a resaltarla.
Cal enviar a la mestra per correu electrònic quan puguis.
ANGLÈS:
Hi, everyone!
How are you?
Are you ready for the English activities?
Today I want you to listen carefully to this video.

Now LISTEN again, READ  the text  and DO the activities.
Click on the image:
Please, when you finish SEND your score to my mail. Thank you!!
(Envieu-me els resultats de les activitats al meu correu).
Imatge quadre
Congratulations for your great work and dedication!

MATEMÀTIQUES - CAPACITAT
 
ACTIVITATS 
1. Una ampolla de lleixiu de 2L val 1€. 
1.1 Quant costarà una ampolla d’un litre? 
1.2 Quant costarà una ampolla de mig litre? 
1.3 Quant costarà una ampolla de litre i mig?  
2. Una ampolla de suc de fruita d’1L val 1,5€. 
2.1 Quant valdran 4 ampolles de suc?
3. Quantes ampolles de mig litre necessitem per omplir un recipient de 2L?  
4. Una ampolla de gasosa té una capacitat d’1 litre i mig. 
4.1 Quants litres caben en 3 ampolles?
4.2 Quants litres caben en 4 ampolles? 

Calcula:
  

Cada línea dona el resultat central:
 
Cal enviar a la mestra  per correu quan puguis.

MEDI  NATURAL
El Sistema Solar
El Sistema Solar el formen un estel, el Sol, els planetes, que giren al seu voltant, els satèl·lits, que giren al voltant dels planetes, els asteroides i els cometes.
La Lluna és l’únic satèl·lit de la Terra i gira al seu voltant presentant diverses formes o fases.
Els Planetes del Sistema Solar
Els planetes es classifiquen en principals i nans.
Els planetes principals són vuit i es divideixen també en dos grups :
- Planetes interiors : Mercuri, Venus, la Terra i Mart. Són més a prop del Sol i més petits que els planetes exteriors.
- Planetes exteriors : Júpiter, Saturn, Urà i Neptú. Són més lluny del Sol i més grans que els interiors.
Els planetes nans són tres : Ceres, Iris i Plutó, que és el més allunyat del Sol.
Dibuixa el Sistema Solar en un full DINA-4, en forma apaïsat. Pots ajudar-te dels LINKS que hi ha a continuació.
Quan acabis fes-li una foto amb el mòbil i ho envies per correu a la mestra.

MEDI  SOCIAL 
Recordes els tipus de màquines: les màquines simples i les màquines compostes, com les utilitzem, les eines i els electrodomèstics que fem servir habitualment ?.
Redacta en un full,  què he après sobre el tema ?. Fes un resum.
Cal  enviar a la mestra per correu quan puguis.


EDUCACIÓ FÍSICA

Què tal amb la xarranca, us va sortir moltes vegades la “pedra” o l’objecte similar? Perquè si va ser així us vau fer un tip de córrer i de moure’us! Bé, d’això es tracta quan fem E.F. no? Avui farem un exercici de salts i ho farem a través de dos jocs. El primer, saltar corda, per aquells que tinguin una corda a casa per saltar i, segon, el pedra-paper-tissora amb salts (ja el vam jugar en primer o segon trimestre).
Us deixo un enllaç on hi ha exemples per a cada joc i segons si teniu una corda o no, feu un o l’altre; també segons el vostre nivell de salt podeu triar quin joc voleu fer (sobretot, per saltar corda). No cal dir que per saltar corda necessitareu una persona que us la faci moure (una punta la podeu lligar a una barana, porta, etc.) i en el joc del pedra-paper-tissora necessitareu un contrincant; el que perdi torna a començar i s’espera per començat a saltar quan l’altre estigui preparat. Guanya el que arriba a la primera casella del contrari. A saltar!

MÚSICA:
Primer de tot dir-vos que m’han encantat les vostres creacions musicals. Gràcies per compartir-les, m’ha encantat veure-us i escoltar-vos.
Aquesta setmana us en proposo una de ben diferent.
Què us semblaria crear un instrument de percussió casolà? El material que necessiteu és:
  • Gots o ampolles de vidre.
  • Una cullera.
  • Aigua.
  • Molta creativitat i ganes de passar-ho bé!

Aquí sota, jo mateixa, us explico què heu de fer. Així doncs….què espereu?
Endavant vídeo!
ESPERO LES VOSTRES CREACIONS!
https://youtu.be/DUoTfNu8Wgg             
AL VÍDEO DIC QUE HAN DE SER TOTS ELS GOTS DE LA MATEIXA MIDA PERÒ NO CAL! EL QUE ÉS IMPORTANT ÉS EL VOLUM D’AIGUA QUE HI POSEU!

VALORS
Pots enregistrar-te en vídeo i/o explicar la situació per escrit.

MOSTRA DE TREBALLS DE MÚSICA:
Aquí teniu el video editat amb totes les vostres creacions. Espero que el disfruteu tan com jo he disfrutat mirant-vos i escoltant-vos.
Moltes gràcies per la feina ben feta. Una abraçada ben gran.
4t A
4t B




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada