dilluns, 20 d’abril del 2020

RECOMANACIONS 4t - Setmana 20 d'abril

Aquí teniu les feines per aquesta setmana.

CASTELLANO                                                                                                                                  

Lee el siguiente texto.


Escribe las siguientes preguntas en una hoja o en una libreta y respóndelas. 

1- ¿Qué problema tuvo el cuervo?
2- ¿Cómo lo resolvió?
3- ¿Crees que el cuervo actuó con inteligencia? ¿Por qué?
4- Describe un problema que te haya costado resolver. ¿Qué hiciste? ¿Cómo te sentiste antes de encontrar la solución? ¿Y cómo te sentiste después que lo resolviste?
5- ¿Cuál crees tú que es la enseñanza o moraleja de esta fábula?
ENGLISH
Hello boys and girls!
This week I want you to watch a video of “America’s got talent” TV show.
Watch it carefully. Ready?


Now, Can you answer these questions? 

Finally I want you to DESCRIBE THE GIRL.
WRITE about her name, her age, her hair, her clothes and her personality.
When you describe her hair … REMEMBER: 
Example:
She’s got short hair. // She’s got short curly hair. // She’s got short curly dark hair.
*Please send me your answers and the description on my mail.
(Envieu-me les respostes de les preguntes i la descripció al meu correu electrònic xtec.)

MATEMÀTIQUES
Cal retornar al correu de la mestra l’últim problema dels segells el divendres 24 d’abril.

MEDI NATURAL                                                                                                                             
En aquest link podreu visionar una breu explicació sobre els moviments de la terra.
En aquest altre link, podreu visionar el moviment de translació i entendreu millor perquè es donen les quatre estacions de l’any.
Escriu la pregunta i contesta.  Cal retornar al correu de la mestra com a molt tard el divendres 24 d’abril les dues qüestions que es plantegen. 

MEDI SOCIAL                                                                                                                                 
Escriu en un full o llibreta les preguntes i contesta-les.

MÚSICA                                                                                                                                            
Aquesta setmana us proposo un REPTE una mica difícil però de ben segur molt DIVERTIT!
Heu d’intentar posar un ritme senzill i una melodia en aquest fragment que us he escrit aquí sota de la llegenda de St. Jordi.
Però de sobte, muntat en un cavall blanc, va aparèixer un cavaller. El seu nom era Jordi i venia a salvar a la Princesa i a tota la població de Montblanc. Va lluitar de la manera més heroica i valenta contra el drac i, finalment, va aconseguir travessar-lo amb la seva llarga llança. D’aquesta manera el cavaller no només va vèncer al drac, alliberant a tota la població d’aquell horror, sinó que també va salvar a la princesa d’una mort segura.
Com s’ha de fer això?
PAS 1: Llegeix atentament el fragment.
PAS 2: Pensa un ritme fàcil que puguis fer. El pots tocar amb les mans ( picant de mans…) o amb els peus, o amb algun pal o cullera o estri que tinguis per casa, alguna cosa que picant faci soroll ( sense trencar res! ).
PAS 3: Inventa’t una melodía, o sigui...has d’intentar cantar el fragment.
PAS 4: Quan tinguis el ritme i la melodía, ja ho pots interpretar tot junt! Assaja una mica perque t’hauràs de gravar en vídeo.
PAS 5: Quan ja tinguis el vídeo fet me l’envies per correu electrònic. 
PAS 6: Me l’has d’enviar abans del dilluns 4 de maig.
PAS 7: Quan ja tingui tots els vídeos, faré un vídeo amb totes les vostres interpretacions i així us podreu veure cantar tota la classe junta! Serà molt bonic!
IMPORTANT! S’HAN DE GRAVAR ELS VÍDEOS EN POSICIÓ HORITZONTAL!!!
També és important saber que això és una activitat per gaudir. Si algú li costa molt i no vol cantar no passa res, pot llegir-ho en veu alta de forma divertida i original.
EDUCACIÓ FÍSICA                                                                                                                        
Com ha anat el hoquei? Espero que amb l’escombra deixessiu la casa ben neta! Aquesta setmana seguim practicant habilitats pre-esportives i ho farem amb una iniciació al tennis. Si a casa teniu alguna raqueta ja sigui de ping-pong o de tennis genial!, però si no en teniu podeu fer servir la raqueta que porteu incorporada, la MÀ! Es tracta de fer 5 tocs de pilota sense que caigui a terra, una per cada lletra de les vocals (a,e,i,o,u) i si és massa fàcil seguiu amb l’abecedari! A veure qui és capaç de fer més tocs sense que caigui la pilota a terra? Recordeu que si no teniu pilotes amb paper reciclat i una mica de celo es poden fer virgueries!).

VALORS                                                                                                                                             
Molts ja heu vist algun cop el vídeo OCELLETS, (clica sobre la paraula per si vols tornar a veure el vídeo) però aquesta vegada us plantegem unes preguntes perquè les contesteu ja que aquest curt ens ajudarà a treballar la TOLERÀNCIA.

Sabrieu respondre les següents preguntes? 
On són els ocellets? 
Quan passa? Quina temporada és? 
Són amics entre ells els ocellets? (Els dos primers ja sembla que discuteixen).  
Què passa quan arriba un altre ocellet? 
Què passa quan n’arriba un de més gran? 
I quin és el problema? 
Què fan els menuts?
L’ajuden i li donen la benvinguda? Per què el fereixen? 
Què passa al final? 
Quina és la reacció del grandàs? 
Quina és la resta de la reacció dels ocells? 
Com acaba?
Ara ja podeu respondre a aquestes preguntes, moment en que feu reflexions, raoneu les respostes, compareu amb el què sabeu, penseu, feu hipòtesis...
(Aquesta part seria important enviar-la al correu de la mestra tutora, data límit 24 d’abril) Escriu la pregunta i argumenta la resposta, pots fer-ho en un full i enviar-ho com a imatge o també ho pots fer a l’ordinador.
a) Us heu trobat mai en una situació semblant? 
b) De vegades fem el que fan els altres sense pensar per nosaltres mateixos?  (tenir en compte la importància del grup a l’hora de prendre certes actituds) 
c) Quina lliçó se’n desprèn de la falta de tolerància del curt? 
d) Tens algun exemple de convivència que s’assembli al curt? 
e) Què té d’estrany el nou ocell? Per què no és acceptat pel grup? 
f) Ser diferent el fa millor o pitjor? 
g) Com el tracten per ser diferent? Quantes vegades rebutgem el que és diferent de nosaltres, es a dir, jutgem per les aparences?  
h) T’has sentit mai refusat per algú? Com t’has sentit en ésser refusat? 
i) En algun cas ets conscient d’haver refusat algú? Quina ha estat la forma de refús que has usat? Com creus que s’ha sentit la persona refusada?
j) Què vol dir per tu conviure?

5 comentaris:

  1. Educació física: m'ha Anat genial. El hoquei era molt divertit fins i tot amb l'escombra. Ens hem divertit molt. Jo ja tinc raquetes peró com no tinc pilota ho faré amb paper d'alumini con el hoquei. Castellà: he imprés el text del "Cuervo y la jarra, les preguntes les he fet en la llibreta de deures. Medi natural: en aquesta signatura també he imprés la fitxa de naturals de les preguntes. Bueno, ja imprimiré més coses a part d'aixó segur. #DicQueTotAniráBé, paraula d'Inas. ��‍��♥️


    ResponElimina
  2. Hola Inas! M'encanta que us ho hagueu passat tant bé. No et preocupis pel material. El tema està en passar-s'ho bé i practicar amb qualsevol tipus de material (imaginació al poder!). Estem en contacte! Oriol

    ResponElimina
  3. M'agradat molt el repte de música ,la idea del tenis i el vídeo de la Darci.Ya he fet totes les feines i an sigut molt divertides.En veurem aviat molts patons a tothom #TOT ANIRÀ BÉ # ❤️❤️❤️ By:ALEX

    ResponElimina
  4. De la feina de valors a que es refreix dien cuan pasa?

    ResponElimina