dilluns, 30 de març del 2020

RECOMANACIONS PER A 5è - Setmana 30 de març

Hola Mèxic, Hola Escòcia !  

Com esteu? 
Han passat més de quinze dies. Quant de temps ! Esperem que tots vosaltres i les vostres famílies continueu amb bons ànims i bona salut.  Aquesta és la tasca més important de totes: cuidar-nos , escoltar-nos , estimar-nos i ajudar-nos. 

Aquí us proposem  algunes activitats per fer durant aquesta setmana. Recordeu anar guardant-les amb cura perquè a la tornada volem compartir tota la feina que esteu fent i totes aquelles activitats del vostre dia a dia. Si teniu algun dubte o pregunta o voleu dir-nos alguna cosa, ho podeu fer a través dels comentaris del blog.

Esperem veure-us el més aviat possible. Una  forta “colzada”. :))

L'equip de mestres



CATALÀ

Imagina’t  que el virus  que estem patint actualment  fos com un personatge de dibuixos animats o de còmic;   que cobrés vida i al que poguessis fer totes les preguntes que volguessis.  

Què  creus  que et contestaria...?



Prepara’t  un guió i escriu l’entrevista que li faries. 
Guió: presentació,  preguntes, i comiat com a finalització i conclusió. 

( Si t’atreveixes, fes  hipòtesi i inventat quines podrien ser les seves possibles respostes ).

D’altra banda recordeu d’anar escrivint el vostre diari personal, i de llegir  cada dia. Hi ha temps per tot. 


CASTELLÀ

¿Te acuerdas de cómo se hace un caligrama? Crea uno a partir de las letras de tu nombre.


ANGLÈS

This week we are going to review places in town and where they are.

Draw a map of a town, only some streets and mark differents places in this town, like the maps we have seen in class with the PDI. Write 8 sentences saying where the buildings are, for example "The town is next to the sports centre". (Dibuixeu esquemàticament uns quants carrers d’una població i situeu-hi diferents edificis. Escriviu 8 frases situant els diferents edificis)


Don't forget to include your house and tell how you can go from your house to three different places. (No oblideu situar-hi casa vostra i doneu les indicacions necessàries per anar des de casa a tres llocs diferents)
Here you are a link for practicing this vocabulary - click on the picture-. You can do the 5 activities: match 1, match 2, match 3, fill in and dictation.
(Us deixo també un enllaç per poder practicar aquest vocabulari (cliqueu a la imatge).

Per cert, cal acabar les fitxes que alguns teniu pendents.


MATEMÀTIQUES

Ja sabeu que  durant aquests dies els rotllos de paper higiènic han agafat molt de protagonisme degut al fenomen que s’anomena internacionalment FOMO (fear of missing out), o por de quedar-se’n sense. 

Com de ben segur que tothom en teniu a casa, us proposem el següent repte

Recordeu el repte de l’ampolla “ que es va posar tan de moda ?  
Doncs us proposem aquest mateix  repte però amb el cilindre de cartró que queda un cop gastat el rotllo. També necessites un quadern o full per anar prenent nota dels resultats.

Farem aquest repte de probabilitat:  

Hauràs de fer 25 tirades amb el cilindre del paper higiènic: primer buit, després mig farcit amb una mica de  paper higiènic i per últim totalment farcit.


Aniràs anotant els resultats en una graella (mireu l’exemple a sota.) 
Posa-hi una X si es queda dret i  un punt (·)  si no.
Fes  les tres tirades  a sobre de la mateixa superfície plana . Pots escollir fer-ho al terra del menjador o sobre d’una taula, però és important fer-ho sempre al mateix lloc.

COMENCEM  EL REPTE DEL CILINDRE DE PAPER HIGIÈNIC !!!

1r. Faràs 25 tirades  amb el cilindre buit. Marca els resultats.

2n.Faràs 25 tirades posant una mica de paper higiènic dintre d’un dels forats. ( no cal posar el paper molt premut millor una mica fluixet).

3r. Tercer: Faràs 25 tirades més posant-hi una mica més de paper higiènic per l’altre costat que quedi tot el cilindre ple.

     Feu una graella com aquesta al vostre quadern o en un full i marqueu amb una  X  les diferents tirades quan el cilindre  quedi dret ( recorda , com en el repte de l’ampolla). 


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Buit

























½ ple

























Tot ple


























Després contesta al teu quadern: 
1. Quina tipus de tirada  ha aconseguit millors resultats?
2. Per què creus que ha estat així?
3. Canviaries alguna de les teves respostes inicials? 

Un altre dia pots provar de fer-ho a sobre d’una taula.
Quan ho hagis provat ens pots deixar algun comentari de com t’ha anat. 


MEDI NATURAL



Us passem aquest enllaç per repassar  una mica de mescles i dissolucions:






MEDI SOCIAL

Jocs per repassar l’organització política i la població de Catalunya:




PLÀSTICA

Aquesta setmana us reptem a que feu aquesta caixa de papiroflexia




MÚSICA

Teniu ganes de crear la vostra propia cançó? Aquí us deixo un enllaç perquè ho proveu! Som-hi!!!!

http://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/


EDUCACIÓ FÍSICA

Com no vam fer l'escalfament pel KM solidari,  què us sembla inventar-se una petita coreografia d'aeròbic per no perdre la coordinació. Podeu començar amb els passos que ja vam aprendre, barrejar-los  i inventar-ne de nous! Si voleu us els podeu gravar i els ballem a la tornada del confinament, no? Ànims!


  



52 comentaris:

  1. CATALÀ:
    Hola, soc l’Àlex Rius de 6è A i us escric per explicar-vos com està sent el meu confinament:
    Cada matí avanço deures tant de l’escola com d’exstraescolars, al migdia tenim una bona estona d’oci. A la tarda tant podem seguir amb l’oci com col·laborar amb Jordi Rius Productions®, on fem vídeos de psicomotricitat per a nens d’infantil. Ahir mateix, vam fer on vídeo de motricitat fina mentre afegíem dissimulada-ment un conta de com cal rentar-se les mans.
    Els dies que fa bo sortim a fer esport i a vegades juguem hockey patins.
    Tinc oltes ganes de tornar a veure-us i espero que os vagi molt bé.
    Fins aviat

    ResponElimina
  2. MÚSICA:
    Hola soc l'Àlex Rius de 6é A i aqui deixo la meva aportació per a la playlist de confinament:
    HAPPYER de MARSHMELLO
    PERFECT de ED SHEERAN

    FINS AVIAT!

    ResponElimina
  3. Hola Àlex,

    M'alegra molt saber de tu! Jo també tinc ganes de veure'us. M'alegra veure que us manteniu ocupats i que ajudeu a casa en les diferents tasques. Seguiu així! Espero que ens puguem retrobar aviat i compartir les vivències d'aquests dies. Si pot ser, les properes entrades penja-les als comentaris de sisè (just a sota de la proposta d'Educació Física de sisè) així les tinc més controlades. Moltes gràcies i records a la resta de la família!!

    ResponElimina
  4. CATALÀ:
    Hola sóc el Pablo Rios de 6è B. Com esteu? Durant el dia faig els deures de l'escola. També el meu entrenador de futbol ens envía vídeos de exercicis per estar en forma, també ajudem als pares amb les feines de casa, i quan ho tenim tot fet juguem amb la consola. Tota la familia estem bé i a casa confinats des del primer dia. Una abraçada molt forta a tots, i espero veure-us aviat!!

    ResponElimina
  5. MÚSICA:
    Hola, sóc el Pablo Ríos de 6èB i aquesta es la meva proposta per la playlist:
    24K MAGIC -- BRUNO MARS
    NEW RULES -- DUA LIPA

    Una abraçada, ens veiem aviat Companys!

    ResponElimina
  6. CASTELLA

    Hola sóc el Eloi Moneder.
    Estic fent fitxes cada dia i per les tardes joc amb els meus amics a jocs online.
    Els Dilluns i els dimecres faig Anglès mitjançant web room, m'ha semblat estrany peró a estat xulo.
    Els Dijous faig violí mitjançant vídeotrucada.
    Espero que estigueu tots bé.
    Tinc ganes de tornar-vos a veure.
    una salutació

    Eloi M

    ResponElimina
  7. Hola sóc Julio 5b. Estic molt bé encara que una mica estrany perquè el que estic vivint és únic.Us trobo a faltar. Vosaltres com esteu? Espero que molt bé. Cada dia fet una mica de deures que hem après, joc amb els meu amics online, estic fent un cuinete jajajajajaja. Monica molt petons!!!!!

    Gemma me agradat molt la aplicaciò per fer musica.

    MOLTS PETONS A TOTS.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Julio!
      M'alegro que t'hagi agradat. Si vols pots compartir la teva creació 😉

      Elimina
    2. https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/

      Elimina
    3. https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6436005004443648

      Elimina
    4. Molt bé Julio! Que xula! Felicitats artista.

      Elimina
  8. Hola soc l'arnau I estic be pel mati faig deures , despres de dinar faig esport I despres jugo una estoneta a la consola . Un peto I una abraçada . Espero que esteu be

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Arnau! Que bé que mica en mica aneu deixant els vostres comentaris i ens expliqueu què tal esteu! Ens fa molta il·lusió!
      Et demano disculpes per trigar a contestar-te però només havia revisat els comentaris de l'entrada de 6è i ara he vist que uns quants heu comentat a l'entrada de 5è! No passa res! De fet és el blog del TRAM així que cap problema! :)
      Me n'alegro que estiguis bé Arnau i que facis diferents activitats per anar superant cada dia.
      Recorda que si tens qualsevol dubte o qüestió sobre les recomanacions ens deixes un comentari i et respondrem el més aviat possible!
      Cuida't molt Arnau i records a la família! Espero que tots estigueu bé! Una abraçada gegant!

      Marta.

      Elimina
  9. Hola Gemma, soc el Pablo Santos i aquí deixo la meva creació feta amb el song maker, m'ha agradat molt fer-la.

    https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6618963967475712

    Per cert, la cançó que vull que estigui a la play list és "Shallow" de Lady Gaga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Pablo! Felicitats per la teva creació amb aquest toc electrònic! Esteu fets uns artistes! M'alegro molt que t'hagi agradat.
      Una abraçada ben forta.
      Gemma

      Elimina
  10. CATALÀ
    Hola Rosa Maria, sóc L'Hugo Ríos de 5èA, espero que estiguis molt bé. Tota la meva familia està bé. Ja tinc feta la feina de català, m'ho he passat molt bé fent l'entrevista, es molt divertida. Espero que ens tornem a veure tots molt aviat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Hugo,
      Sóc la Rosa Maria. Me n'alegro moltíssim de saber que tú i la teva família us trobeu bé. Gràcies per preguntar. Tota la meva família i jo també estem molt bé. Espero que aviat ens puguem tornar a veure i gaudir d'aprendre tots junts. M'agrada sentir-te dir que t'ho has passat bé fent l'entrevista. D'això es tracta, de que ens divertim aprenent, compartint-ho i explicant-nos-ho com fem a l'escola. Ja sé que no és el mateix però a veure si entretant ho podem fer aquí ,en el blog. Una abraçada. Ara em deixes intrigada i amb moltes ganes de llegir la teva entrevista. Fins aviat !

      Elimina
  11. CASTELLÀ,
    Hola, soy Hugo Ríos, me ha gustado mucho hacer el caligrama, y cuando lo veáis seguro que os gusta, porque me he acordado mucho de todos vosotros mientras lo hacía.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Hugo. Soy Rosa Maria. ¡Qué alegría leer tu comentario!. Espero que toda la familia estéis bien. Seguro que nos encantará tu caligrama. Si te apetece puedes escribir en otro comentario el contenido que has escrito en él. Y quizá más adelante puedas enviarme una foto de él para que la podamos compartir con l@s compañeros.Guárdalo en la carpeta que con lo artista que eres seguro que es muy bonito. Si tienes cualquier duda, quieres explicarnos más cosas o dar alguna idea no dudes en hacerlo. Muchas gracias y muchos recuerdos a tu familia.¡ Muchos ánimos y a seguir!. Te envío un abrazo muy fuerte, Hugo.

      Elimina
  12. ENGLISH
    Hi Dolors, I'm Hugo Ríos, how are you? I have done the english homework and the practises of the vocabulary. I have enjoy a lot! See you soon!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi Hugo! I have just answered the post written by your brother. I'm fine, thanks! It's nice to know you enjoyed the activities. As I said to Pablo, you are lucky because you can play and do activities together. And you can speak in English, too! See you soon!

      Elimina
  13. MÚSICA
    Hola Gemma! Sóc l'Hugo Riós de 5eA. M'ho he passat molt bé fet servir el Musiclab, perquè he pogut fer la meva música. Et deixo l'enllaç de la meva creació. Espero que estiguis molt bé. Una abraçada molt forta.

    https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6544603252523008

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Hugo! Felicitats per la teva creació! Té molt de ritme! M'alegro que t'ho hagis passat tan bé.
      Una abraçada per a tu també.
      Gemma.

      Elimina
  14. MATEMÀTIQUES
    Hola Rosa Maria, sóc l'Hugo Ríos, ja he fet els deures de matemàtiques, he fet dos graelles per veure quina era la diferencia. Primer he tirat el rotllo assegut a una cadira fins al terra, i després assegut a la cadira i llençant-lo a la taula. Quan ens tornem a veure ja veuràs el resultat. Ens veiem aviat :)

    ResponElimina
  15. Hola de nou, Hugo.
    I com ha anat ? T'ho has passat bé ? Amb quines de les tirades s'ha quedat dret al terra més cops? Quan estava buit? Quan estava mig ple ? O quan has tapat el dos forats ?
    A veure que diuen també els companys i les companyes? Jo vaig estar jugant-hi durant el cap de setmana ... vull saber com us ha anat a vosaltres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Rosa Maria, sóc L'Hugo, tirant al terra es va quedar 2 vegades de peu amb el rotllo buit. I amb el rotllo mig ple y ple cap tirada. Ho vaig fer també a la taula i es va quedar 6 vegades de peu quan estava buit. Tot i que mig ple es va quedar la meitat de vegades que buit, i ple del tot igual. Llavors quantes vegades s'ha quedat de peu mig ple i tot ple? Una abraçada forta.

      Elimina
    2. Hola, Hugo. Molt bé, 2 vegades amb el rotllo buit sobre el terra !. Quan has tirat el rotllo mig ple sobre la taula t'ha caigut dret 3 cops i " ple del tot igual. Ho he pensat bé ?
      M’ha agradat molt que em plantegis aquest “enigma” ara et toca a tu.

      A mi en canvi, el rotllo mig ple em va caure dret tantes vegades com la diferència entre els cops que se t'ha quedat dret el rotllo buit sobre la taula i el resultat de tirar el rotllo buit sobre el terra. Ja has esbrinat quants cops m'ha quedat dret amb el rotllo mig ple?Gràcies i ànims ! Què bé que segueixis treballant cada dia.

      Rosa Maria.

      Elimina
    3. Hola Rosa Maria, ja ho he esberniat. El rotllo mig ple t'ha quedat dret 4 vegades! :) Una abraçada

      Elimina
  16. MEDI NATURAL
    Hola Rosa Maria, sóc l'Hugo Ríos, ja hem fet la feina de Medi Natural. Amb la ajuda de la meva mare hem fet apunts, pero no els podem imprimir, perque no tenim impresora, pero els deixare'm guardats. Hem fet experiments amb les mescles heterògenies, la que més m'ha agradat ha sigut la de la imantació, ho hem fet amb un imant, agulles i sal. I apropant l'imant, les agulles es quedaven engaxades al imant i sal es quedava a la taula. I sense saber-ho la semana passada vam ver tamisatge mentres la meva mare feia un pastis de xocolata. Bon cap de semana a tots!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Hugo !

      Disculpa que se m'havia quedat enrere aquests missatges i no els havia vist. Què bé que estiguis fent totes les activitats i que tinguis aquests bons ànims.

      Me n'alegro molt que hagueu fet els experiments en família, sempre és més divertit. I ja ho has comprovat per tu mateix, que la cuina és com un laboratori on podem trobar molta ciència, com fent un pastís de xocolata !

      I està molt bé que hagis fet els apunts a mà.

      Una abraçada !

      Rosa Maria

      Elimina
  17. MEDI SOCIAL
    Bon dia Rosa Maria, sóc l'Hugo Ríos, ja he acabat la feina de Medi Social, ha estat molt llarga, per m'ha ajudat molt a recordar una mica el que haviem fet a l'escola i també la visita al Parlament. Ja he fet totes les feines i están guardades a la carpeta. Ara la resta del cap de setmana aprofitare per jugar amb el meu germà i els meus pares, també per veure pel.lícules i fer una mica d'esport al jardí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Hugo !
      Segur que ha estat una bona feina.
      Segueix amb aquest bons ànims.
      Cuideu-vos molt !
      Rosa Maria

      Elimina
  18. Música Aquesta es la meva canco
    Pd:no tin la c trencada

    ResponElimina
    Respostes
    1. https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5250726402981888

      Elimina
  19. Hola soc el zakaria de 5B!!!
    A mi m'ha agradat aixo de la entrevista amb el coronavirus i hu he fet amb la meva germana, yo era el entrevistador i la mava germana era el coronavirus, lo del caligrama m'ha semblat molt divertit i hu he guardat en la meva carpeta del meu ordinador.
    Ara ja mestic acustumant a aquesta situacio, aquests dies estic intentan seguir el meu horari, per el mati faig els deures i per les tardes jugu amb la meva germana.
    Per les tardes avegades faig educacio fisica mitga hora amb la meva germana i despres cuino amb la meva mare i avegades cuinem tota la familia, alguns dies cuinem creps, coces...
    Espero que estigeu BÉ!!!
    Adeu!!!

    ResponElimina
  20. Hola soc Eric del Campo de 5èB.
    Al mati faig deures del blog i d informática, anglès amb el professor per Skipe. I a la tarda jugo amb els pares a Jocs de taula, scalestric i també he aprés a ser un bon ciner.
    Dessitjo que esteu bé de salut .
    Una abraçada forta

    ResponElimina
  21. Hola soc Alejandro de 5éB i aqui os deixu el link de la meva musica: chttps://storage.googleapis.com/song-maker-midifiles-prod/6361920341803008.mid

    ResponElimina
  22. Hola soc el Harroun de 5éA aqui et deixo la meva canço https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5911333343068160

    ResponElimina
  23. Hola Gemma soc el Luay i aquí esta la meva cançó https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5975816639873024 espero que esguis bé. Adeúúúúúú

    ResponElimina
  24. Hola soc Eric del Campo de 5èB ja tinc tots els deures de la primera setmana del blog però el de música quan ho faig després no sé com grabar lo per poder enviar el link.
    Em podeu ajudar?
    Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eric soy el Harroun tienes que que darle al tick y te aparecerá copy link

      Elimina
  25. Hola, ja ho he conseguit, us envio el meu link
    https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/4985156663246848
    Gràcies una salutació

    ResponElimina
  26. mates
    la meva mare va a la botiga cada 38 dies i la seva amiga cada 24 ¿si avui han coincidit quan el tornaran a fer? ¿si la meva mare gasta 48€ cada vegada que va a la botiga i la seva amiga 34€, quan tornin a coincidir ¿Quan habrán gastat entre totes dos?

    ResponElimina
  27. Hola bon día! Sóc el Lucas de 5 A estem molt be, tinc ganes de tornar al cole per veure a els meus companys, estic fent tots els deures, espero que esteu tots el mestres be, una abraçada ens veurem aviat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Lucas !

      Me n'alegro moltíssim de llegir-te i veure que estàs amb ganes i fent les activitats que proposem. Espero que tota la família us trobeu bé. Nosaltres i les nostres famílies, de moment, estem bé.

      Felicitats per seguir esforçant-te i animat a fer les propostes.

      Una abraçada i seguim en contacte.

      Rosa Maria

      Elimina
  28. Hola Gema! aqui tens la meva canço, jejeje a veure si t'hagrada.
    https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/embed/4744170443898880

    ResponElimina
  29. MÚSICA:
    Hola Gemma! Com estas, jo estic molt bé aquí et deixo la meva canço i el link per que hu vegis.
    https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/6009726782406656
    Espero que tagi agradat!
    ADEU!!!

    ResponElimina
  30. MATES

    Hola soc l'Alicia, i aqui os deixo el meu problema de mates:

    A Espanyia hi ha 125.000 mascaretes i 1/4 es per Barcelona. A més,hi ha 10.000 mascaretes extras que la gent ha fet per els sanitaris i sanitàries. Decuantes mascaretes es disposa Barcelona?

    ResponElimina
  31. Hola!Soc el Llorenç. Jo aquests dies estic fent aixo:
    Al mati jugo amb els meus amics online per que els pares traballen,surto al jardí amb el patinet. A la tarda faig coses amb la meva mare com dibuixar, manualitats,tocar la guitarra,cuinar,plegar roba etc. Dels deures he fet:lo de la caixa de paper, lo del paper de vater,lo de crear música, he fet uns quants problemes, cada dia faig el diari i cada nit llegim les joyas literarias juveniles amb el meu pare. Espero que estigueu molt i que us cuideu chao.

    ResponElimina
  32. Hola!Jo soc el Harroun.
    Jo aquests dies de confinament faig uns deures que em preparo jo menjo per la tarda jugo a la tauleta i miro videos a "YouTube" y a vegades ajudo a la meva mare a fer el sopar tambe faig el diari i llegeixo un llibre que es diu Bru Artiac i grumoll tracta de un noi que es diu Bru i el seu gos que es diu Grumoll que fan moltes aventures quan van de vacances de estiu a Mallorca a veure els seus avis i a la Wendy la gossa dels avis del Bru . Bueno espero que esteu be .

    Adeu ✋

    ResponElimina
  33. Hola Harroun,

    Sóc la Rosa Maria. Me n'alegro moltíssim que estiguis animat i treballant a diari. Espero que tota la teva família es trobi bé i amb salut. Nosaltres estem bé.

    És fantàstic que col·laboris amb les tasques de casa. Com sempre parlem a la classe i també estem comprovant aquests dies: les coses tiren cap endavant millor,si les fem entre tothom.

    Veig que m'has escrit un breu resum del llibre; pel que expliques sembla que t'està agradant. Quan acabis me'l passes. ;)

    Només em queda animar-te a que continuïs així d'actiu i enviar-te una forta abraçada per tu i la teva família

    Rosa Maria

    ResponElimina