diumenge, 4 de febrer del 2018

SCRATCH

Hola alumnes de Cicle Superior!

Us animem que proveu aquest programa de robòtica. De tant en tant us anirem plantejant activitats perquè practiqueu una mica, qui s'anima?

Avui començarem per una activitat senzilla on farem que el gat camini d'un costat a l'altre de l'escenari.

Primer de tot heu d'accedir a la pàgina web.

1. Afegim l’escenari
2. Fes clic damunt l’escenari



3. Fes clic a la pestanya Fons. I prem el botó Importar per afegir una imatge de la biblioteca /
galeria de l’Scratch.



4. Al panell Importar Fons, fes doble clic sobre la carpeta Nature per escollir la imatge de fons desert o la que vulguis.



5. Podem eliminar el fons blanc, clicant sobre el botó “X”. A l’escenari es mostrarà la imatge seleccionada. 



6. Ara crearem l’animació sobre el gat. Clica sobre el gat per escollir el personatge.



7. Des del panell Blocs selecciona la categoria Moviment. Arrossega el bloc, mou-te X passes fins a la pestanya Programes.




8. Observa com el gat es desplaça 10 passes (píxels) cada vegada que fem clic damunt el bloc de la pestanya Programes

9. A continuació definirem un bucle infinit per a que el gat camini sense parar. Triem el bloc Control _ per sempre i l’arrosseguem a la zona del programa. Arrossega el bloc Moure 10 passes per encaixar-la dins el bucle Per sempre. 


Notes per treballar amb els blocs: 
Moure un bloc: arrossega’l amb el punter del ratolí. 
Eliminar un bloc: clic dret sobre ell mateix i tria l’opció Esborra.
Desencaixar un bloc: arrossega el bloc a una altra zona del programa.

10. Per executar el bloc fes clic sobre ell mateix al panell Programes. Per parar l’animació fes clic al botó Atura-ho tot.



11. Afegirem el bloc Fixar X a 0 abans del bucle Per sempre. D’aquesta manera el gat sempre començarà del mig. Prova-ho.



12. Per millorar l’animació afegirem els següents blocs: 
Control / En prémer bandera verda. Situarem aquest bloc al principi. 
- Aspecte / Següent vestit. Aquest personatge té dues imatges amb posicions del cos diferents que donaran sensació de moviment.



13. Per reduir la velocitat de l’animació podem fer: 
-  Reduir els passos. Fes clic sobre el 10 del bloc moure 10 passos i escriu 5 o. 
- Control /Esperar 0.1 segons. Afegeix aquest bloc després de següent vestit i fixa la duració que vulguis.



14. Prova l’animació. Per començar programa clica bandera verda, per parar clica botó vermell.



15. Per guardar el projecte fes clic damunt el disquet.



16. Entra dins la carpeta on vulguis desar-ho. El projecte es guarda amb un arxiu *.SB.



17. Podem afegir informació complementària com l’autor o altres informacions. 

18. Per veure l’animació a pantalla completa es pot clicar el botó de Canviar a mode presentació. Per tornar a la pantalla de programació clicar la tecla Esc. 

19. Per tornar a obrir el projecte : Arxiu > obrir ...

1 comentari:

  1. Hola!Em dic Marc de la classe de Sisé B y aquest joc a estat sencill peró entretingut

    ResponElimina