Primer de tot, us volíem agrair la participació en les últimes recomanacions. Ens vau deixar ben sorpreses! Moltes gràcies!
Bé, ens tornem a posar en contacte amb vosaltres per oferir-vos noves propostes per fer les vostres estones més amenes, volem que seguiu ampliant els vostres coneixements! Recordeu que per cada recomanació teniu les indicacions de com fer-ho.
Cuideu-vos molt! Abraçades gegants per tothom!
L’activitat que us proposem és redactar a ordinador un reportatge sobre la situació del COVID-19.
A continuació trobareu un link que us portarà a una presentació que explica què és un reportatge, quines són les seves parts i què es necessita per poder redactar-ne un.
Veureu que és molt semblant a escriure una notícia, però amb una mica més d’informació.
https://view.genial.ly/5e8b0c5ef1c9550e07887986/presentation-genially-sin-tituloUn cop hagueu llegit i entès la presentació, us toca posar-vos en acció. Haureu de redactar un reportatge on l’objectiu és que expliqueu què està passant, per què estem confinats,... És a dir, la situació en la qual ens trobem.
Penseu que us haureu d’informar bé, documentar-vos i contrastar la informació que aneu trobant (saber si és verídica o no). A més, ja heu vist que podeu complementar el reportatge amb la informació de testimonis (segur que a casa en teniu algun/a) i també hi podeu incloure imatges, dibuixos,...
És important que a l’hora de començar a redactar tingueu clares les parts del reportatge. A continuació us les recordem:
- TÍTOL: curt i original. Que cridi l’atenció.
- ENTRADA: una o dues frases que resumeixin el reportatge.
- COS: la informació del reportatge. Us donem una guia de les idees principals que heu de desenvolupar.
Paràgraf 2. La convivència a casa: com es gestionen les tasques, el temps, els espais,...
Paràgraf 3. Què creieu que en pensa la gent de la situació? Es pensaven que duraria tant de temps?
- TANCAMENT/CONCLUSIÓ: què farà la gent quan acabi el confinament?
Aquesta és la proposta que creiem que us servirà per organitzar el reportatge. Això no vol dir que no pugueu incloure nous paràgrafs amb altres informacions, potser se us acudeixen de més interessants!
Recordeu que l’objectiu d’un reportatge és informar de manera objectiva el què està passant. Per tant, eviteu donar la vostra opinió o utilitzar connectors o paraules que donin a entendre que ho esteu fent. Tot i això, podeu escriure el reportatge en primera o tercera persona.
Un cop hagueu acabat, cadascú haurà d’enviar el reportatge per correu electrònic a la direcció de la seva tutora, així podrem veure quins periodistes tan bons tenim a sisè!
Si algú o alguna vol fer un un pas més, podeu enregistrar el vostre reportatge i enviar-nos el vídeo per correu també! Però volem que quedi clar que aquesta opció és voluntària! No és obligatori!
¿Recuerdas que eran los refranes? Ahora vamos a ver algunos en castellano. En el siguiente link te aparecerà un cuestionario. Puedes escoger la dificultad (te recomendamos el B1-B2), la cantidad de preguntas que quieras y si quieres que la respuesta sea entre 2, 3 o 4 opciones. Puedes hacerlo tantas veces como quieras. ¿Te atreves?
ENGLISH
We are going to read and write a little more about jobs.
1. The first book is “Career day” (Click on the image and look for it; it’s the 4th in the list).
1. The first book is “Career day” (Click on the image and look for it; it’s the 4th in the list).
Read it and you can also watch the video (Cal posar el ratolí sobre la imatge, i apareix la icona de reproduir vídeo o la del llibre)
Then write 1 or 2 more pages for this book using the same format:
- a drawing or a picture, and some sentences – you can write more than 3, of course.
SEND ME THIS WORK TO MY E-MAIL
By the way: What do you want to be when you grow up? Why?
Write the answers in a comment in the blog.
2. The second reading is here.
You will find 8 readings, each one about a different job. Choose one or more if you want, read and listen to it and answer the questions at the end of the book. Copy in a paper the review that appears after doing the questions (Great job! You learn that…)
MATEMÀTIQUES UNA PARTIDA ALS DARDS?
Aquesta setmana us proposem un repte relacionat amb una partida de dards. Quatre jugadors/es: A, B, C i D juguen a fer diana amb 3 dards.
Aquesta taula la podeu copiar en un full i omplir les dades que falten o fer-ho en un document a l’ordinador. Si trieu l’opció del full heu de guardar l’activitat a la carpeta per quan ens retrobem poder posar-la en comú. Si ho feu a l’ordinador, ens podeu enviar la tasca per correu electrònic.
MEDI NATURAL LA CÈL·LULA I ELS ÉSSERS VIUS
Després de la proposta que us vam fer en les últimes recomanacions seguim amb la cèl·lula i els éssers vius. A continuació us deixem un llistat de preguntes que haureu de respondre amb les fotocòpies que teniu, la informació del vídeo i us deixem també un enllaç amb un resum.
Algunes cèl·lules no tenen citoplasma.
Tots els éssers vius estan formats per cèl·lules.
Alguns éssers vius estan formats per una sola cèl·lula.
Els orgànuls de la cèl·lula són al nucli.
MEDI SOCIAL
Seguint amb l’edat moderna, aquí us deixem un link por poder aclarir els dubtes que us hagin pogut sorgir.
PLÀSTICA
Un dels moviments culturals que van sorgir durant l’edat moderna va ser el renaixement, aquí tens un enllaç on explica una mica les característiques principals del moviment.
recorda que el renaixament :
MÚSICA
Aquesta setmana us faré moure una miqueta més.
EDUCACIÓ FÍSICA
MATEMÀTIQUES UNA PARTIDA ALS DARDS?
Aquesta setmana us proposem un repte relacionat amb una partida de dards. Quatre jugadors/es: A, B, C i D juguen a fer diana amb 3 dards.
El teu objectiu és omplir la taula que trobaràs a continuació. Per omplir-la, has de tenir en compte les pistes que et donem:
- A la segona tirada tres jugadors/es han obtingut els mateixos punts.
- Cap jugador/a no ha fallat amb el tercer dard.
- El total de punts obtinguts pels quatre jugadors/es, al final de la partida, és de 550.
- Ha guanyat el jugador B per 25 punts.
- El/la jugador/a C ha quedat segon/a i ha perdut el/la jugador/a A.
- Cap jugador/a no ha fallat amb el tercer dard.
- El total de punts obtinguts pels quatre jugadors/es, al final de la partida, és de 550.
- Ha guanyat el jugador B per 25 punts.
- El/la jugador/a C ha quedat segon/a i ha perdut el/la jugador/a A.
Aquesta taula la podeu copiar en un full i omplir les dades que falten o fer-ho en un document a l’ordinador. Si trieu l’opció del full heu de guardar l’activitat a la carpeta per quan ens retrobem poder posar-la en comú. Si ho feu a l’ordinador, ens podeu enviar la tasca per correu electrònic.
MEDI NATURAL LA CÈL·LULA I ELS ÉSSERS VIUS
Després de la proposta que us vam fer en les últimes recomanacions seguim amb la cèl·lula i els éssers vius. A continuació us deixem un llistat de preguntes que haureu de respondre amb les fotocòpies que teniu, la informació del vídeo i us deixem també un enllaç amb un resum.
Llegiu-les bé i intenteu respondre amb les vostres paraules, us serà més fàcil!
Aquesta tasca la podeu fer tant en un full com a l’ordinador. Si trieu l’opció del full heu de guardar l’activitat a la carpeta per quan ens retrobem poder posar-la en comú. Si ho feu a l’ordinador, ens podeu enviar la tasca per correu electrònic.
- Per què es pot afirmar que la cèl·lula és la unitat més petita de vida?
- Digues quines d’aquestes afirmacions són incorrectes i corregeix-les:
Algunes cèl·lules no tenen citoplasma.
Tots els éssers vius estan formats per cèl·lules.
Alguns éssers vius estan formats per una sola cèl·lula.
Els orgànuls de la cèl·lula són al nucli.
- Per què penses que les cèl·lules animals i les vegetals no són idèntiques?
- Què creus que passaria si les cèl·lules animals tinguessin una paret cel·lular com la de les cèl·lules vegetals?
MEDI SOCIAL
Seguint amb l’edat moderna, aquí us deixem un link por poder aclarir els dubtes que us hagin pogut sorgir.
En un full escriu les següents afirmacions i digues si són certes o falses les següents afirmacions. En el cas que siguin falses, justifica la resposta.
La societat era homogènia, no hi havia classes socials.
El comerç, l’agricultura i l’artesania eren els pilars de l’economia.
El centre d’interès era Déu.
Va canviar el pensament sobre la forma de la Terra.
Galileo Galilei van millorar el telescopi.
El renaixement va néixer a Itàlia.
L’edat moderna finalitza amb la revolució francesa.
Els descobriments més importants van ser relacionats amb la metalurgia.
PLÀSTICA
Un dels moviments culturals que van sorgir durant l’edat moderna va ser el renaixement, aquí tens un enllaç on explica una mica les característiques principals del moviment.
Una de les obres més importants és la Gioconda, Leonardo Da Vinci.. Agafa una fotografia teva o d’algun familiar o amic o amiga (a preferir una fotografia de carnet o similar) i, seguint les característiques del renaixment, fes un retrat.
- es centra molt en la persona
- es marquen molt les línies d’expressió
- és un moviment molt precís en els detalls.
MÚSICA
Aquesta setmana us faré moure una miqueta més.
Aquí teniu dos
enllaços. El primer és un tutorial amb anglès ( així també de passada
practiqueu anglès ) i el segon és la coreografia amb la música.
A veure qui de
vosaltres es pot aprendre aquests passos de percussió corporal. Com que l’hem
treballat molt aquest curs segur que us surt sense gaires dificultats. A mes a
mes, és un exercici amb parella o sigui que haureu de buscar algú de casa
perquè us ajudi.
A practicar! Sort!
EDUCACIÓ FÍSICA
Com us vaig comentar el tercer trimestre treballarem el voleibol. Què us sembla si practiquem una mica. Necessitem una pilota que pot ser de plàstic o feta per nosaltres (agafem roba que puguem arrugar i amb paper film de cuina envoliquem ben fort en forma de pilota). Però per començar i evitar alguna trencadissa un globus ens pot anar molt bé.
Es tracta d'agafar confiança amb la pilota i els moviments. Us passo un enllaç on podeu veure exemples. No els heu de fer tots i els hem d'adaptar a les possibilitats que tingueu a casa.
Ja em direu com us va. Si voleu em podeu enviar una foto de la vostra pràctica
He fet el joc de castellano I he encerrar 34 de 40 ambos el nivel b1 b2 es una marera molt fácil d'apendre
ResponEliminaHola Arnau!
EliminaPerfecte! Bona feina!
Marta.
Izan Sánchez
ResponEliminaHola Nuria en el problema de matematiques ni han dos respostes correctes?
Hola Izan,
EliminaNo, ens havíem descuidat de posar una dada, ara ja ho hem modificat, repasa-ho aviam si ara pots desxifrar-ho. Ànims!
Nuria per lo de catala podem entrevistar a familiars de casa??
ResponEliminaHola Anna,
EliminaSí, cap problema!
Hola a tots y totes.��☺️ He fet el Joc de castellano y ha sigut molt divertit. He elegit el nivell b1-b2 i 4 preguntes i ha estat xulo. He tret 1.492 punts.
ResponEliminaUna abraçada a tothom. ������
Hola Nizar!
EliminaPerfecte! A més, si passeu una bona estona amb aquestes activitats encara són més enriquidores per vosaltres! Bona feina!
Marta.
Hola Gemma!!
ResponEliminaJa he fet lo de música es molt divertit, espero que estiguis bé
Adeu
Molt bé Jana! Gràcies per preguntar!
EliminaUna abraçada.
Gemma.
Hola Marta!!
ResponEliminaJa he fet de reportera ha sigut una mica agobiant però he estat bé.
Una abraçada a tots espero que ens veiem aviat ������
Hola Jana!
EliminaPerfecte! Segur que amb aquesta tasca has deixat l'avorriment apartat una estona. Recorda que, si vols, em pots enviar el reportatge per correu i li faig una ullada!
Bona feina!
Marta.
Castella
ResponEliminaHola Marta ja he fet el joc m'agradat molt he fet 30 de 19 esta una mica malament pero seguore practicant.
ADEU!
Soc l'Asma que no he deixat😂😂
EliminaHola Asma!
EliminaPerfecte! No et preocupis! Ho pots provar més endavant, així et tornes a posar a prova i comproves la teva memòria!
Bona feina!
Marta.
Hola Núria jo quasi totes les coses que mandeu per el blog les estic fent a ma a un paper i les ting guardades per quan tornem espero que sigui aviat.
ResponEliminaHola Anna,
EliminaPerfecte, ves-les guardant en una carpeta i quan tornem les revisem. Si vols també els hi pots fer una fotografia i enviar-m'ho per mail, així t'ho podré anar corregint. Bona feina!
Per cert soc l'Anna
ResponEliminaCASTELLANO
ResponEliminaHola soy Anna y en los refranes de castellano he sacado 34 de quarenta
Adios
ANNA
Perfecto! Buen trabajo!
EliminaCATELLANO
ResponEliminaHola Núria, el juego de castellano me ha parecido divertido, he echo 38/40 preguntas bien, muchas gracias por poner el juego!
Adios
Hola Dikra,
EliminaPerfecto. Buen trabajo!
ENGLISH
ResponEliminaHi Dolors, I am Dikra and When I grow up I would like to be an interior designer because I love decorating houses, sometimes I think about how my house could be, especially my room when I live alone. Bye! See you soon!
Hi Dikra! It's a nice and interesting job. Work hard to be want you want.
EliminaThanks Dolors!
EliminaCASTELLANO
ResponEliminaMarta he hecho el juego, de 40 preguntas he fallado 5 i tenia en cada refran 4 respuestas posibles, en el nivel B1-B2.
Espero que estes bien y que nos veamos pronto.
Jana
Hola Jana,
Elimina¡Perfecto! ¡Buen trabajo!
Marta.
Hola Núria!!
ResponEliminaJo lo de fer de periodista he impres tot el que he fet i un altre día t'ho dono a ma
Adeu
ANNA
Perfecte Anna!
EliminaCASTELLANO
ResponEliminaHola Nuria en el juego de Castellano me he entretenido mucho la primera vez que lo he probado hecho 37/40 refranes. Me ha gustado mucho.
Adiós
Eric Q.
Muy bien Eric, me alegro que te haya gustado!
ResponEliminaSOCIALS
ResponEliminaHola Marta!
Tinc una pregunta, les frases de socials en compte de fer-ho en un full apart, ho podem fer en el ordinador, ja que le tenim a mà??
Espero resposta, adeu :)
Jana
Hola Jana,
EliminaSi, cap problema!
Hi Dolors, I’m Pablo Ríos, how are you? When I grow up, I will like to be an architect, because I like design buildings, houses and all I can imagine
ResponEliminaHi Pablo, you have clear ideas. You can join Dikra: you desing the house and she decorates it.
EliminaHi Dolors!!
ResponEliminaI watch the video and I do the quiz.
I answer all well.
How are you?
Jana
Perfect, Jana! When you finish the activity about "Career day" you can send it to me.
EliminaBuenos días, soy Pablo Santos y he estado haciendo los refranes de castellano. He hecho el nivel C1C2 y he obtenido 40 de 40. He aprendido cosas nuevas.
ResponEliminaPerfecto Pablo, buen trabajo!
EliminaHola Nuria! Soc l'Iker, he Fet els refranys de castella, he Fet 20/20 i 1637 punts i el de 40/40 2747 punts. M'ho he Passat molt bé!
ResponEliminaHola Iker, ostres que bé, molt bona feina!
EliminaHOLA!
ResponEliminaSoc l'Aya y he fet els refrans, he fet els nivels B1/B2 que he fet 40/40 fins al segon intent y al C1/C2 he fet 40/35
Hola Aya, ostres, molt bé! Bona feina!
Eliminahello Dolores l am Neelam
ResponEliminal want to be a doctor of children's
because l like children's
How interesting! You must study hard.
EliminaHELLO!!!
ResponEliminaDolors but we do it in word?
Hello Aya! You can answer the question : What do you want to be when you grow up? here, in a comment on the blog.
EliminaAnd do on a word document or a paper the activity about "Career day" and send it to me.
Ok!!
EliminaThanks!!!
CATALÀ
ResponEliminaMarta ja he acabat lo de català t'ho enviare demà he fet 500 paraules justes :D
per cert soc el Joan G
EliminaEnglish
ResponEliminaHi, I'm Tomàs and when I grow up I want to be a journalist. This is because I like to understand events and explain details to other people. Also, I love writing things that happen.
Hello Tomàs! It's a nice job and I think that it's very interesting.
EliminaCASTELLA
ResponEliminaHola a tothom com esteu?
ha estat molt divertit he utilitzat 4 respostes, 40 preguntes i b1 b2, i he fet 38 de 40
adéu
soc també el Joan G :D
EliminaHello Dolors, I'm Eloi Rius.
ResponEliminaWhen I grow up I would like to be a musician, because I love playing music and listening music.
My favourite instruments are the saxo and the drums.
Bye Bye!
Hello Eloi! You are now a very good musician, we could see your talent at school.
EliminaANGLÈS
ResponEliminaHi Dolors, I'm Àlex Rius and when I grow up I would to be a photographer.
Good bye!
Hello Àlex! How interesting, I didn't know you like photography.
ResponEliminaHello Dolors!!
ResponEliminaI'm Jana Rodríguez, and when I grow up I want to be builder. This job is interesting because i like build houses.
Bye,Bye
Jana
Hi Jana! That's nice. In 6th level we will have a builder, an architect and an interior designer. What a good team!
EliminaHi, Dolors!
ResponEliminaI'm Iker, an officer protects people in his town. An officer drives a police car.
An officer teaches children how to stay safe, Bye!
Hello Iker,
ResponEliminaThat's Ok, thanks.
Aleix moreno
ResponEliminaHello Dolors.I will like to be a firefighter because is very interesting and i like help the peolple. bye bye!!
Hello Aleix,
EliminaThat's an important job and a bit dangerous. A firefighter has to be very brave.
Hello Dolors, when I grow up I want to be a computer scientist, in order to create the best pieces for a supercomputer
ResponEliminaWow Mohamed! That's very interesting and very difficult, I suppose. You must study hard.
EliminaHello Dolores, when I grow up I want to be an archaeologist. Because I like dinosaurs.
ResponEliminaI'm Biel
ResponEliminaNice job, Biel. You must like History, too.
EliminaHi dolors!
ResponEliminai don't understand the work that say:
we write 2 or 1 pages for this book
?????
Aya,
EliminaFirst your read the book "Career day" and then choose a new job and write about it.
ENGLISH
ResponEliminaHi Dolors. I'm Joan Villén Rol.
When I grow up I want to be an it developer, because I enjoy working with computers and it's a great job to show my skills.
Good bye Dolors.
I'm sure you have good skills at ITC.
EliminaHi Dolors I'm Aina ! When I grow up I want to be a scientific, because I like study cells. Bye
ResponEliminaHi Aina,
Eliminait is a very useful job at this moment.
Hi Dolors I'm Aya! When I grow up I want to be a private detective and also a football player, because I like to solve mysteries and play in team.
ResponEliminaBYEEE!!!
What a pair of different jobs! Maybe you will have to choose one and have the other as a hobby.
Elimina