CATALÀ
COMPRENSIÓ LECTORA
Llegeix el text amb molta atenció. Primer fes-ne una lectura ràpida; després, torna a llegir el text lentament per a respondre, sense mirar-lo, les preguntes de la pàgina d’activitats.
CASTELLÀ
LA Ñ
LA Ñ
Piensa en estas imágenes, ¿qué son? La palabra contiene la ñ.
Abre la URL para asimilar el sonido: https://www.youtube.com/watch?v=6_vCQjxHVow
LA CH
Piensa en estas imágenes, ¿qué son? La palabra contiene la ch.
Abre la URL para asimilar el sonido: https://www.youtube.com/watch?v=yknBsIRiD3Q
ENGLISH
Hello, boys and girls!
How are you?
I hope you’re all well.
This week I want you to watch this video: 10 facts about me.
Listen carefully!
A girl is talking about the things she loves.
Now I want you to DO this activity.
Tell if the sentences are true or false.
Click HERE. (enllaç)
*When to finish click “TERMINADO”, WRITE your name and surname and click “SEND”. I‘ll receive your activity on the web page.
Ah! Us vull dir que estic rebent les vostres feines. Ho esteu fent molt bé. Us animo a continuar dedicant cada setmana una estoneta per practicar.
MATEMÀTIQUES:
Amb aquest link podràs aprendre els cossos geomètrics.
- Pensa 5 objectes, espais , ... i escriu exemples de cada un dels diferents cossos geomètrics (Prisma, piràmide, cilindre, con, esfera). Escriu la paraula i a sota fes un dibuix.
- Envia’l per correu
ELS ANGLES:
Escriu en una llista de l’1 al 10, el nombre que reben els següents angles: Envia’l per correu.
MEDI NATURAL
ELS MOVIMENTS DE LA TERRA
La Terra té dos moviments :
· Moviment de rotació sobre si mateixa.
· Moviment de translació al voltant del Sol.
El moviment de rotació : els dies i les nits
El moviment de rotació de la Terra sobre si mateixa produeix els dies i les nits.
La rotació de la Terra té lloc sobre el seu eix i en el sentit contrari al de les agulles del rellotge.
La Terra tarda vint-i-quatre hores, és a dir, un dia, a fer una volta completa sobre si mateixa.
Pel fet que la Terra és esfèrica, el Sol il·lumina només la meitat de la seva superfície.
A mesura que la Terra va girant, canvia la zona il·luminada pel Sol.
A la part de la Terra que és il·luminada pel Sol és de dia i a la part que no és il·luminada pel Sol és de nit.
Aquests canvis de posició en relació amb el Sol són els que ocasionen la successió dels dies i de les nits.
Consulteu la URL que és molt interessant i us ajudarà a entendre millor el tema.
https://youtu.be/7vM_1N_BjK8 La Eduteca. El movimiento de translació.
Ara pensa-hi i contesta:
“El moviment de rotació de la Terra fa que les ombres produïdes pel Sol vagin canviant d’orientació amb el pas de les hores.”
1. Observa aquest rellotge de sol i explica com funciona.
2. Per què quan en unes zones de la Terra és de dia en unes altres és de nit?
CAL ENVIAR PER CORREU LES DUES PREGUNTES A LA MESTRA!
PLÀSTICA:
- Repassa les taules de multiplicar!
-Intenta dibuixar un globus com el de la mostra i pinta’l. Per pintar-ho correctament hauràs de resoldre les multiplicacions i seguir la llegenda de colors. Enviar al meu correu
VALORS:
Treballem l’expressió oral: Fes-te un vídeo i envia’l. Què has de fer? Buscar una foto o fer un dibuix i explicar el què significa per a tu la TOLERÀNCIA. També explica’m quina relació té la fotografia o el dibuix amb la tolerància.
EDUCACIÓ FÍSICA
Aquesta setmana refrescarem la memòria sobre una activitat que vau fer al segon trimestres i que us va agradar molt. La CURSA D’ORIENTACIÓ! Us enrecordeu? Era aquella activitat on, per grups, havíeu de buscar unes pistes amagades gràcies a un mapa que us vaig donar. Doncs ara hauríem de fer el mateix però amb l’ajuda dels vostres pares haureu de dibuixar un mapa de la vostra vivenda i marcar 4 punts al mapa amb una senyal (pot ser una “X” o pista 1, pista 2….) Primer doncs, l’haureu de dibuixar i després, marcar el lloc on els vostres pares o mares amagaran les pistes (pot ser un objecte, però primer hauràs de saber quin; o bé un paper on posi PISTA 1). Podeu posar tantes pistes com vulgueu, comenceu amb 4 i després n’afegiu més. Us aconsello que agafeu un paper/cartolina i el poseu vertical/horitzontal segons com sigui l’espai de la vostra casa. No cal fer dibuixos molt precisos, però sí que han de ser clars. Mireu els exemples que us he deixat. Dins de cada espai podeu escriure o dibuixar elements que l’identifiquin (com per exemple, la nevera, la dutxa, el llit…). D’aquesta activitat m’agradaria molt veure els vostres dibuixos i si pot ser alguna foto de quan esteu buscant les pistes. Que us ho passeu molt bé!
MÚSICA:
Ja heu pensat com serà la vostra cançó inventada amb el fragment de la llegenda de St. Jordi? Vinga va animeu-se!
Us deixo també aquesta setmana per fer-la i enviar-me-la al meu correu electrònic.
Si no us surt cantant la podeu llegir en veu alta com si estiguessiu fent una obra de teatre.
Després faré un vídeo conjunt amb totes les cançons rebudes.
Teniu temps fins el 4 de maig.
Una abraçada artistes!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada