Hola Mèxic, Hola Escòcia !
Ja tenim una setmana més al calaix. Esperem que vosaltres i les vostres famílies seguiu amb força i sobretot amb paciència. Recordeu quan parlàvem de la importància de la paciència ? Aleshores ningú sospitava quina superprova que ens esperava.
Ja tenim una setmana més al calaix. Esperem que vosaltres i les vostres famílies seguiu amb força i sobretot amb paciència. Recordeu quan parlàvem de la importància de la paciència ? Aleshores ningú sospitava quina superprova que ens esperava.
Ho esteu fent genial ! Com heu recollit en les vostres entrevistes al Coronavirus, entre tots aconseguirem que marxi per sempre.Ja estem rebent els vostres correus ! Gràcies. I us animem a continuar fent-ho.
Ens encanta llegir que esteu fent totes aquestes activitats : exercici físic, tasques domèstics, cuinar, jugar, gaudir en família, descansar, i avorrir-vos de quan en quan.. per què no?
Aquí us deixem la proposta d’activitats per aquesta setmana. Recordeu que observant i provant es fa ciència i paciència!
Mireu que al final de cada activitat explica com l’ heu d’enviar.
Molts ànims, nois i noies !
L’equip de mestres
CATALÀ
Llegeix i fixa't en aquest petit poema.
Ara llegeix atentament
Cada vers una pista té.
Recorda, de dalt a baix,
Òptimes les lletres de l’inici
Sols en vertical.
Tindràs d’ajuntar-les
I descobriràs el nom
C omplert del tipus de textTorna’l a llegir i observant la inicial de cada vers trobaràs el nom del tipus de text.
Saps de quin text es tracta ?
Ens diu el diccionari que aquest tipus de text és:
_ _ _ _ _ _ _ _ : Dit d'un poema o d'una altra composició en què les lletres que ocupen determinats llocs (generalment l'inici de cada vers) formen un mot o una frase.
Ja ho heu encertat ?_ _ _ _ _ _ _ _ Equiliquà!
Ara llegeix i para atenció en aquest altre exemple:
S alts de lletres
A mb encant.
N its amb versos
T ot cantant.
J oc de dia
O mots creuats.
R odolins
D iferenciats.
I nventats o regalats.
2 00.000 llibres,
0 guerres,
100.000 roses
2 0.000 t’estimo.
Aquest acròstic va ser escrit pel Sant Jordi de 2012. Vosaltres éreu molt petits i petites…
Cliqueu l’enllaç i llegiu els 6 acròstics: http://relatsencatala.cat/relat/sant-jordi-2012-jocs-amb-acrostics/1038386
Investiga, busca i llegeix més exemples d’acròstics que trobis. Aquí has vist alguns exemples.
*Us proposem crear un acròstic a partir de les lletres que composen les paraules :
S A N T J O R D I 2 0 2 0
Les haureu d’escriure en vertical i inventar un vers per cada inicial buscant que tots junts formin un poema amb sentit. No patiu! Que és el primer!
Ara experimenteu per vosaltres mateixos les fraccions equivalents.
Escriu en un word la resposta i explica per què l’has escollit.
MEDI SOCIAL
PLÀSTICA
Ens diu el diccionari que aquest tipus de text és:
_ _ _ _ _ _ _ _ : Dit d'un poema o d'una altra composició en què les lletres que ocupen determinats llocs (generalment l'inici de cada vers) formen un mot o una frase.
Ja ho heu encertat ?_ _ _ _ _ _ _ _ Equiliquà!
Ara llegeix i para atenció en aquest altre exemple:
S alts de lletres
A mb encant.
N its amb versos
T ot cantant.
J oc de dia
O mots creuats.
R odolins
D iferenciats.
I nventats o regalats.
2 00.000 llibres,
0 guerres,
100.000 roses
2 0.000 t’estimo.
Aquest acròstic va ser escrit pel Sant Jordi de 2012. Vosaltres éreu molt petits i petites…
Cliqueu l’enllaç i llegiu els 6 acròstics: http://relatsencatala.cat/relat/sant-jordi-2012-jocs-amb-acrostics/1038386
Investiga, busca i llegeix més exemples d’acròstics que trobis. Aquí has vist alguns exemples.
*Us proposem crear un acròstic a partir de les lletres que composen les paraules :
S A N T J O R D I 2 0 2 0
Les haureu d’escriure en vertical i inventar un vers per cada inicial buscant que tots junts formin un poema amb sentit. No patiu! Que és el primer!
És com un joc, haureu de provar amb: la musicalitat, el significat, la sonoritat i la forma de les paraules i dels versos.
I si preferiu altra paraula que us motivi més, endavant !
Com per exemple d’altres relacionades amb: la Diada de Sant Jordi ,amb la situació que estem vivint o amb emocions que voleu comunicar ( DRAC, LLIBRES, ROSES, ÀNIMS, ESPERANÇA, … )
Envieu-nos els vostres acròstics al correu.
Recordeu que poden estar fets a l’ordinador o en un full i després enviar la foto.
Si us veniu molt amunt i ho sabeu fer, graveu-vos en un audio recitant-lo, i també ens l’envieu.
Creativitat al poder ! Esperem amb candeletes les vostres creacions!
CASTELLANO
¿Te gustan los misterios? Entra en este enlace y descubre el misterio. Escribe en word lo que has aprendido.
ENGLISH
Next Thursday it’s 23rd of April, SAINT GEORGE’S DAY. It’s the Saint Patron of England and Catalonia, too. So, let’s see what do you know about this.
Click on the imatge, read the text and do the activities (be careful, it’s not only the first one, there are 6 different activities).
Copy the activity "Defintions" on a paper and keep it. (Guardeu el full, aquesta vegada no cal que l'envieu)
MATEMÀTIQUES
Si recordeu fa un parell de setmanes vam posar unes activitats per recordar alguns conceptes relacionats amb les fraccions ( el tema que tot just iniciàvem quan va començar el confinament)
Mireu aquest vídeo sobre fraccions equivalents ( fraccions iguals), en el següent enllaç:
Mireu aquest vídeo sobre fraccions equivalents ( fraccions iguals), en el següent enllaç:
TROBAR FRACCIONS QUE SIGUIN IGUALS , ÉS A DIR, EQUIVALENTS AMB AJUDA D’UN FULL.
Necessitareu:
-1 fulls ,millor de reutilitzar
-1 llapis, color , retolador o bolígraf.
-1 full per apuntar com heu fet l’activitat i els resultats.
Envieu-nos la foto del full o si ho heu fet a l’ordinador, el document on heu apuntat els resultats ,dibuixos , notes,.. Si us atreviu i teniu possibilitat podeu fer un vídeo del procés explicant-nos com ho heu fet i ens l'envieu.
Un altre repte: clica en la imatge o en l'enllaç.
MEDI NATURAL
Escriu en un word la resposta i explica per què l’has escollit.
MEDI SOCIAL
Observeu aquestes dues imatges:
*Sense fer cap consulta a internet ni en cap llibre ,feu hipòtesis:
Què creieu que fan aquestes persones ?
Què creieu que estan fent ? Per què penseu que van així vestits ?
Què dirieu que és la segona fotografia? Estan relacionades les dues imatges?
A partir de la descripció del què observeu en les dues imatges i de les preguntes, escriviu un text explicant:
A quina època penseu què vivien ?A quina part del món poden haver viscut ? Qui creieu que són ?Com vivien ? Com eren les seves cases?A que es dedicaven els seus habitant durant la seva vida quotidiana ? Quines activitats econòmiques farien? Tindrien cap mitjà de transport ? Quins serien els seus: coneixements científics, llengua, invents i manifestacions culturals ?...(Feu servir diferents paràgrafs per ordenar els temes)
Recordeu d’escriure-ho en forma de redacció i envieu les vostres hipòtesis per emai.
Aquesta setmana repassarem artistes coneguts. Segur que ho fas genial!!!
MÚSICA
Us agrada el cinema? Us deixo aquest vídeo on heu d’endevinar amb la música i les ombres, quines BSO ( Bandes sonores originals ) de pel.lícules estan tocant:
Jo n’he trobat 8!
A veure si m’escriviu al meu correu quines pel.lícules heu trobat. Sort!
EDUCACIÓ FÍSICA
Ja he vist per les fotos figures força arriscades i divertides de l’acrosport, genial! Aquesta setmana deixem l’acrosport i seguim amb activitats esportives. Comencem amb el TENNIS TAULA. Si teniu raqueta de ping pong millor sinó podem servir la nostra mà. Es tracta de simular un partit i ho farem fent servir la mà si no tenim raqueta i la taula com a camp de joc. De xarxa podem fer servir un pal d’escombra, cordill o element que divideixi la taula en dos camps iguals. I de pilota si no en teniu la podem fer amb paper arrugat amb forma de esfèrica i embolicat amb celo (és important apretar el celo perquè la pilota pugi “botar” una mica (tot i que bota poc…) Sereu capaços/e de fer un partit amb algú de la família? Us deixo un enllaç amb la normativa. Feu-li una ullada abans de jugar per no fer trampes!
NORMATIVA TENNIS TAULA
hola Rosa estic fent la actibitat de castella i no hem va molt be quan tinc que fer el piano o la maquina de escriure.:(
ResponEliminaabrasades!!;) :)
Hola,,Uriel
EliminaHas d'anar provant les tecles del piano, perquè els números de la data no s'han de prémer de forma correlativa, diu " de fuera hacia dentro". Aneu provant !;)
Sí que funciona... però és qüestió de resoldre les preguntes encertadament, algunes pensant-hi o calculant ,i d'altres cercant algunes informacions. Molta sort! Ànims.
Hola Rosa María soc el Harroun espero que estiguis molt bé tinc un dubte en el repte final de matematiques ho tenim que enviar al e-mail.
ResponEliminaHola Harroun,
ResponEliminaSeguim bé, espero que vosaltres també.
Només el de les fraccions equivalents, però si vols comentar,compartir o afegir el segon repte ( el de numeració) perquè t'ha agradat i et ve de gust...endavant!!.
Espero que t'ho passis bé fent-los
Una abraçada,
Rosa Maria
HI Dolors how are you? i'm fain.It's very cool de game
ResponEliminaHugs!!!;) :)
Hello Uriel!
ResponEliminaI'm fine, too. Thanks! It's nice to know you enjoy the activities. Keep up working.
Hola Gemma!!!
ResponEliminaJo he trobat 8 cançons.
Bon Sant Jordi a tots. ;) :)
ResponElimina_R_O_S_A_
_L_L_I_B_R_E_
Gràcies, Uriel
ResponEliminaFeliç dia de Sant Jordi amb aquest poema de Joana Raspall
FELIÇ DIA DE SANT JORDI
Feliç dia a les princeses
que volen muntar a cavall
que no esperen avorridament ser salvades
i que es mengen a queixalades
la rosa de massapà!
Feliç dia a tots els cavallers que saben més
i volen més que tacar-se de sang,
que són creatius i nobles amb si mateixos
i que es deixen salvar quan els fa falta!
Feliç dia a tots els dracs que lluiten
per trobar el seu lloc al món, que repten
els prejudicis del seu entorn
per a descobrir-se i oferir tot el que duen dins!
Feliç dia a totes les persones
que gaudint de qui són i d’on venen
segueixen obertes a pensar
-en gran i en veu alta-
el lloc cap a on volen anar!
Joana Raspall